Шановні батьки!

  Ці поради  та консультації для Вас


  Шановні батьки! Важлива інформація під час проведення дистанційного  навчального  процесу у 2023/2024 навчальному році.

Для самостійного опрацювання батьками.

Дитячий садок-онлайн НУМО із відеозаняттями для дітей від 3 до 6років (на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ, на платформах MEGOGO і VoliaTVhttps://www.youtube.com/watch?v=eOeWfyYQeTU)

- Діти України ... http://ukrainian-children.com.ua/about/

- Інтернет-енциклопедія сім'ї, материнства, дитинства... https://health.telegraf.com.ua/

- Мама-Тато ... https://mama-tato.com.ua/

- "Словограй". ... http://slovogray.narod.ru/

- Читанка http://chytanka.com.ua/

- МегаЗнайка https://megaznaika.com.ua/

- Весела Абетка http://abetka.ukrlife.org/

- Дітвораhttps://ditvora.com.ua/

- Платформа розвитку дошкільнят “НУМО” Навички для дошкільнят.https://numo.mon.gov.ua/.

- Онлайн-медіаресурс, присвячений освіті та вихованню дітей в Україні https://osvitoria.media/

 Педагоги КЗ "Троїцький ЗДО"  працюють  на освітній платформі  Classroom

група " Капітошка"- посилання: https://classroom.google.com/c/NjIwMTg1NjcwOTAy?cjc=arp2zpb

Група "Сонечко" посилання: https://classroom.google.com/c/NjE4MDI0NTI2OTMx?cjc=7hlnfsp

Додаток Google Meet. Вайбер. Соц. мережі група "Троїцький ЗДО"

 

 

Увага! Важлива інформація

Консультації:

" Підтримка  дітей під час війни. Поради батькам"

https://kristti.com.ua/pidtrymka-ditej-pid-chas-vijny-porady-batkam/

" Як  розповідати дітям про війну"

http://volodarka-dnz.edukit.kiev.ua/batjkivsjka_storinka/konsuljtacii_dlya_batjkiv/

Затверджую

                                                                                                  Керівник ЗДО     Н.Б. Ніконова

План роботи

 Консультативного центру

для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї

КЗ « Троїцький ЗДО»

на 2023-2024 н.р.

 

№ з/п

Теми консультацій

Термін

Відповідальний

1.

Організувати зустріч-знайомство з батьками та запропонувати їм допомогу (педагогічну, психологічну) .

Жовтень

Завідувач

2.

«Дитячий садок – перший навчальний заклад для малюка» .

Жовтень

Завідувач

3.

«Що не можна казати дитині».

Жовтень

Вихователі

5.

«Виховання самостійності у дітей дошкільного віку».

Листопад

Вихователі

6.

«Загартування дитини молодшого дошкільного віку».

Листопад

Завідувач

7.

«Психологічна підтримка дитини».

Листопад

Вихователі

8.

«Творчі здібності».

Листопад

Вихователі

9.

«Використання дидактичних засобів у формуванні початкових математичних уявлень».

Грудень

Вихователі

10.

«Виховання культурно-гігієнічних навичок».

Грудень

Вихователі

11.

«Здорове харчування – здорова дитина».

Грудень

Вихователі

12.

«Розвиток дрібної моторики у дітей дошкільного віку».

Січень

Вихователі

13.

«Шкідливі звички у дітей дошкільного віку».

Січень

Вихователі

14.

«Як розмовляє ваша дитина».

Січень

Вихователі

15.

« Вплив ЗМІ на розвиток дитини ».

Лютий

Вихователі

16.

« Формування навичок безпечної поведінки у дітей ».

Лютий

Вихователі

17.

Лекція для батьків «Гігієна дітей молодшого віку».

Березень

Керівник

18.

«Розпорядок дня». Для чого він потрібен?(консультація).

Березень

Вихователі

19.

«Повноцінний сон – важливий елемент організації життєдіяльності».

Березень

Вихователі

20.

Тематична зустріч за круглим столом «Чому батьки чинять насильство ? »

Квітень

Керівник

21.

«Яким повинен бути дитячий куточок»

Квітень

Вихователі

22.

«Організація ігрової діяльності».

Квітень

Вихователі

23.

«Фізичний розвиток дитини в умовах сім'ї».

Травень

вихователі

24.

«Роль батьків у підготовці дитини до ДНЗ».

Травень

Вихователі

25.

«Організація літнього оздоровлення дітей».

Травень

Завідувач

 

 

Графік роботи консультативного центру

  КЗ «Троїцький ЗДО»

на 2022/2023 навчальний рік

Дні тижня

Час

Середа

15.20- 16.20

Пятниця

15.20- 16.20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали для педагогів та батьків

щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку

  1. Як заспокоїти дітей під час війни https://mon.gov.ua/ua/news/monzapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni.
  2. Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті

https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo.

  1. Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну

HTTPS://MON.GOV.UA/UA/PSIHOLOGICHNA-TURBOTA-VID-SVITLANI-ROJZ/YAKSHOBATKO-CHI-MATI-ZAHISHAYE-KRAYINU.

  1. Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною

https://www.youtube.com/watch?v=8ml9RPFun7s.

  1. Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен

України» https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravylapovedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykhdiy/2022/03/19/

  1. Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових

дій https://www.unicef.org/ukraine/stories/safety-backpacks-and-ways-to-reducestress.

  1. Поради, як підтримати дитину в дорозі від ЮНІСЕФ

https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-to-support-a-child-on-the-road.

  1. Рекомендації для населення під час воєнного стану

https://phc.org.ua/news/rekomendacii-dlya-naselennya-pid-chas-voennogo-stanu.

  1. Як поводитися на блокпостах з перекладом на жестову мову

https://www.youtube.com/watch?v=-YPGsjyjqQI.

  1. Ресурси позитивного батьківства від ЮНІСЕФ «П’ять мов у спілкуванні з дитиною» https://www.unicef.org/ukraine/documents/five-lovelanguages-in-communication-with-child.
  1. Підтримка батьків та дітей під час війни

https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions.

  1. Психологічна допомога для дітей Психологічна турбота від Світлани

Ройз – YouTube.

  1. Як надавати першу психологічну допомогу

https://moz.gov.ua/article/news/rekomendacii-z-psihologichnoi-dopomogi.

  1. Як підтримати дітей у часи невизначеності та стресу. Поради від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/7-tips-for-parents.
  1. Як допомагати дітям у замкненому просторі

http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/

  1. Методичні рекомендації щодо надання першої психологічної допомоги сім’ям з дітьми, дітям, які перебувають/перебували у зоні збройного

конфлікту https://dszn-zoda.gov.ua/node/495.

Затверджую

                                                                                                  Керівник ЗДО     Н.Б. Ніконова

План роботи

 Консультативного центру

для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї

КЗ « Троїцький ЗДО»

на 2023-2024 н.р.

 

№ з/п

Теми консультацій

Термін

Відповідальний

1.

Організувати зустріч-знайомство з батьками та запропонувати їм допомогу (педагогічну, психологічну) .

Жовтень

Завідувач

2.

«Дитячий садок – перший навчальний заклад для малюка» .

Жовтень

Завідувач

3.

«Що не можна казати дитині».

Жовтень

Вихователі

5.

«Виховання самостійності у дітей дошкільного віку».

Листопад

Вихователі

6.

«Загартування дитини молодшого дошкільного віку».

Листопад

Завідувач

7.

«Психологічна підтримка дитини».

Листопад

Вихователі

8.

«Творчі здібності».

Листопад

Вихователі

9.

«Використання дидактичних засобів у формуванні початкових математичних уявлень».

Грудень

Вихователі

10.

«Виховання культурно-гігієнічних навичок».

Грудень

Вихователі

11.

«Здорове харчування – здорова дитина».

Грудень

Вихователі

12.

«Розвиток дрібної моторики у дітей дошкільного віку».

Січень

Вихователі

13.

«Шкідливі звички у дітей дошкільного віку».

Січень

Вихователі

14.

«Як розмовляє ваша дитина».

Січень

Вихователі

15.

« Вплив ЗМІ на розвиток дитини ».

Лютий

Вихователі

16.

« Формування навичок безпечної поведінки у дітей ».

Лютий

Вихователі

17.

Лекція для батьків «Гігієна дітей молодшого віку».

Березень

Керівник

18.

«Розпорядок дня». Для чого він потрібен?(консультація).

Березень

Вихователі

19.

«Повноцінний сон – важливий елемент організації життєдіяльності».

Березень

Вихователі

20.

Тематична зустріч за круглим столом «Чому батьки чинять насильство ? »

Квітень

Керівник

21.

«Яким повинен бути дитячий куточок»

Квітень

Вихователі

22.

«Організація ігрової діяльності».

Квітень

Вихователі

23.

«Фізичний розвиток дитини в умовах сім'ї».

Травень

Інструктор з фізкультури

24.

«Роль батьків у підготовці дитини до ДНЗ».

Травень

Вихователі

25.

«Організація літнього оздоровлення дітей».

Травень

Завідувач

 

 

Графік роботи консультативного центру

  КЗ «Троїцький ЗДО»

на 2023/2024 навчальний рік

Дні тижня

Час

Середа

15.00- 15.30

Пятниця

15.00- 15.30

 

 

 

 

 

 

Правильне спілкування дітей і батьків

Способи ефективного спілкування, які допоможуть дитині розкритись і довіритись батькам

Правильне спілкування дітей і батьків

Спілкування – це передача інформації від однієї людини до іншої. Комунікація (спілкування) може бути вербальною, наприклад, коли одна людина розмовляє з іншою, або невербальною, наприклад, коли люди бачать похмуре обличчя чоловіка, його міміка сигналізує їм, що він сердиться. Комунікація також може бути позитивною або негативною, ефективною чи неефективною.

Для батьків дуже важливо мати можливість відкрито й ефективно спілкуватися зі своїми дітьми. Відкрита, ефективна комунікація йде на користь не тільки дітям, а й кожному члену сім'ї. А отже, стосунки між батьками та їхніми дітьми значно покращуються. У цілому, якщо комунікація між батьками й дітьми позитивна, то й стосунки доброзичливі. Не варто забувати, що діти вчаться спілкуватися, спостерігаючи за своїми батьками. Якщо батьки спілкуються відкрито й ефективно, є велика ймовірність, що і їхні діти будуть чинити так само. Пам'ятайте: хороші комунікативні навички здатні принести користь на все життя.

У дітей починають формуватись ідеї та уявлення про себе на підставі того, як їхні батьки спілкуються з ними. При ефективному спілкуванні батьки засвідчують свою повагу дітям. Ті, у свою чергу, відчувають, що їх чують і розуміють, унаслідок чого самооцінка дітей підвищується. З іншого боку, неефективне й негативне спілкування між батьками й дітьми змушує їх повірити в те, що їх самих та їхні інтереси ігнорують, їх не почули або не зрозуміли.

У сім’ях, де культивується ефективне спілкування, діти більш відповідальні та обов’язкові. Вони розуміють і знають, чого очікувати від своїх батьків, і коли дізнаються про те, що батьки очікують від них самих, стають більш старанними, реалізуючи ці очікування. Вони також більш упевнено відчувають свою позицію в сім'ї й, таким чином, краще взаємодіють з батьками.

Способи позитивного спілкування з дітьми такі.

Починайте ефективно спілкуватися з дітьми, коли вони ще маленькі. Перш ніж батьки та їхні діти зможуть почати спілкуватись повноцінно, обидві сторони цього процесу повинні відчути себе досить комфортно, щоби зробити крок назустріч один одному. Доки діти зовсім маленькі, батькам необхідно вдумливо підготуватись до створення сприятливих умов для відкритої, ефективної комунікації. Батьки можуть забезпечити її, стаючи відкритими для спілкування зі своїми дітьми, особливо коли в них виникають якісь запитання чи вони просто хочуть порозмовляти. Крім того, батьки, які дарують своїм дітям багато любові, розуміння та сприйняття, допомагають створити сприятливу атмосферу для відкритого спілкування. Діти, які відчувають себе зігрітими батьківською любов’ю і приймаються своїми батьками, мають більше шансів розкритись і поділитися з ними своїми думками, почуттями, проблемами.

Але іноді батькам легше на рівні почуттів сприймати своїх дітей, ніж висловити їм це на ділі. Батькам важливо демонструвати своїм дітям, що вони люблять і приймають їх. Батьки можуть зробити це як вербальним (словесним), так і невербальним способом. Вербально вони можуть просто розповісти своїм дітям про те, що приймають їх такими, якими вони є. При цьому важливо акцентувати увагу на позитивному сприйнятті. Наприклад, коли дитина сама прибирає свої іграшки після того, як закінчила грати, батьки можуть сказати про те, що вони цінують її: «Я дуже ціную, коли ти прибираєш іграшки без підказки». Під час розмови з дітьми батькам слід бути обережними в тому, що вони кажуть і як вони це кажуть. Усе, що батьки кажуть своїм дітям, указує на те, що вони відчувають по відношенню до них. Наприклад, якщо батьки кажуть щось на зразок: «Не заважай мені зараз. Я зайнятий!», діти можуть подумати, що їхні бажання й потреби не важливі.

Невербально батьки можуть продемонструвати дітям своє прийняття їх за допомогою жестів, міміки та інших несловесних форм зовнішнього вираження емоцій і почуттів. Батькам необхідно постаратись усунути такі прояви, як крик та імітована байдужість, коли вони не звертають увагу на своїх дітей. Така поведінка заважає ефективному спілкуванню. Батькам належить навчитись демонструвати своє прийняття тими способами, які їхні діти зможуть зрозуміти правильно. Практика неодмінно приведе вас до досконалості.

Спілкуйтесь на рівні вашої дитини. Коли батьки спілкуються зі своїми дітьми, їм важливо спуститись до їх дитячого рівня як словесно, так і фізично. Вербально батькам треба використовувати відповідну віковим особливостям мову, яку їхні діти зможуть зрозуміти без зусиль. З дітьми молодшого віку це можна зробити, використовуючи прості слова. Наприклад, малюки найкраще зрозуміють таку форму як,«не бий свою сестру» замість «абсолютно неприйнятно бити сестру». Батькам варто спробувати використовувати різні формулювання, щоб дізнатися, що саме їхні діти здатні зрозуміти, уникаючи при цьому тих форм спілкування, які свідомо залишаться незрозумілими. Фізично батьки не повинні, наприклад, підніматись над своїми дітьми під час розмови. Замість цього їм слід опуститися донизу, щоби стати приблизно того ж «росту», що і їхні діти: стати на коліна, сісти навпочіпки, сісти на стілець, зігнутись тощо. Це забезпечить удалий зоровий контакт з дитиною, який легше буде підтримувати протягом бесіди, крім того, якщо діти дивляться прямо в обличчя батьку/матері (бачать його/її погляд), вони будуть менше боятись його/її слів.

Навчіться слухати по-справжньому. Уважно слухати – це навичка, якої необхідно вчитись і практикувати її використання. Вона є невід'ємною частиною ефективного спілкування. Коли батьки слухають своїх дітей, вони висловлюють свій інтерес до них і захопленість їхніми висловлюваннями. Ось кілька важливих кроків, щоби стати хорошим слухачем:

  • Установіть і підтримуйте зоровий контакт. Батьки, яким це вдається, показують своїм дітям, що вони захоплені й зацікавлені. Діти можуть відчути прямо протилежний ефект, тобто що їхні батьки не зацікавлені в тому, що кажуть діти, якщо зоровий контакт установлений на мінімальному рівні.
  • Усуньте всі відволікаючі фактори. Коли діти хочуть розмовляти, батьки повинні продемонструвати їм свою стовідсоткову увагу. Вони повинні відкласти вбік усе, чим займалися, повернутися обличчям до своєї дитини і щиро дослухатись до дитячих слів. Якщо батьки, наприклад, стануть продовжувати читати газету або дивитися телевізор у той час, як їхні діти будуть намагатися спілкуватися з ними, це підштовхне малечу до висновку, що їхні батьки не зацікавлені в тому, що вони кажуть або що їхні слова не важливі. Якщо діти висловлюють бажання поспілкуватись, коли у батьків невідкладні справи, треба неодмінно виділити інший час для дружньої розмови.
  • Слухайте, тримаючи язик за зубами. Батьки повинні постаратися звести до мінімуму свої спроби перервати дитину, поки вона буде висловлювати все, що вважає за потрібне. Вони можуть висловити своє схвалення, наприклад, за допомогою посмішки або дружнього дотику, але не переривати. Переривання часто порушує хід думки дитини, що може бути дуже неприємним і прикрим явищем.
  • Нехай ваші діти знають, що їх почули. Після того, як діти закінчили висловлюватись, батьки можуть переконати їх у тому, що слухали уважно, повторивши сказане трохи іншими словами. Наприклад, «Синочку, схоже, ти дуже добре провів свій день в дитячому садку». Крім того, що це дозволить дитині переконатися, що батьки слухали її уважно, це також дасть дитині можливість з'ясувати і виправити неточно витлумачений батьками зміст розповіді.

Нехай ваші розмови будуть короткими. Чим дитина менше за віком, тим важче для неї витримувати довгі промови. Є одне чудове правило для батьків – говорити маленьким дітям не довше 30-ти секунд, потім попросити прокоментувати сказане. Тобто завдання батьків полягає в тому, щоб передавати за раз невелику порцію інформації, перевіряючи при цьому, чи утримують діти свою увагу і чи розуміють те, про що їм кажуть. Батьки також повинні надати своїм дітям право вирішувати, коли варто зупинитися. При цьому дорослим учасникам діалогу важливо звертати увагу на ті підказки, які допоможуть зрозуміти, що дітям вже достатньо отриманої інформації. Деякі підказки – непосидючість, відсутність зорового контакту, відволікання та ін. Батьки повинні знати не тільки те, коли спілкуватися зі своїми дітьми, а й коли їм треба припинити розмову.

Формулюйте правильні запитання. Деякі запитання сприяють тривалій і плідній бесіді, у той час як інші можуть зупинити спілкування, відбивши будь-яке бажання продовжувати розмову. Батькам важливо постаратися при спілкуванні зі своїми дітьми ставити відкриті запитання. Саме вони часто вимагають ґрунтовної відповіді, яка буде продовженням бесіди. Відкриті запитання, що починаються зі слів «що», «куди», «хто» або «як», часто дуже корисні для того, щоб допомогти дітям краще розкритись. Батьки повинні уникати запитань, які потребують формальної відповіді «так» чи «ні» (тобто закритих запитань). Уміння ставити правильні запитання всіляко сприяє розмові, але батькам слід проявити обережність, щоб у ході спілкування зі своїми дітьми не поставити занадто багато запитань. Коли це відбувається, розмова швидко стає схожою на допит, і дітям стає дуже складно розкритись.

При спілкуванні з дітьми висловлюйте власні почуття та ідеї. Для ефективного спілкування необхідний «двосторонній рух». Не тільки батьки повинні бути доступними та уважно слухати дітей, а й у дітей повинна бути така ж можливість; а тому, батьки завжди повинні бути готовими поділитися своїми думками й почуттями. Саме у процесі двостороннього діалогу вони можуть багато чого навчити своїх дітей, наприклад, родинних цінностей і моралі. Однак і тут батькам необхідно бути обережними, щоб не проявити засудження або зарозумілість. Цілком логічно, що чим більше батьки відкриваються своїм дітям, тим більше їхні діти будуть відкриті для них.

Плануйте та систематично проводьте сімейні зустрічі або виділяйте час для спілкування. Є один дуже корисний інструмент спілкування для сімей з дорослими дітьми – це заздалегідь запланований час для нього. При цьому можна використовувати різні варіанти. Насамперед це сімейна рада, яка може скликатись, наприклад, раз на тиждень або коли є привід обговорити щось у родинному колі. Сім'ї можуть використовувати час для сімейних зустрічей, щоб налагодити повсякденне життя, наприклад, розподілити обов’язки в домі або визначити час відходу до сну. Час сімейної ради можна використовувати також для того, щоб висловити образи, скарги, незадоволення і порозмовляти про існуючі проблеми. Цей час можна провести і за розмовою про позитивні моменти, які відбулися протягом останнього тижня. Важливо те, що кожному члену сім'ї дається час висловитися, щоб його почули інші.

Час, відведений для сімейного спілкування, не обов'язково повинен бути таким «офіційним», як на сімейній раді. Наприклад, сім'я може використовувати час вечері, щоби «зловити» один одного в метушні дня. Або ж батьки можуть виділити час, щоби пограти в комунікативні ігри, такі як, наприклад, вибір конкретних тем для обговорення та надання кожному члену сім'ї можливості висловити свою думку. Важливо, щоб сім'я виділяла для цього час систематично, тоді спілкування буде плідним і повноцінним.

Зізнайтесь, якщо ви чогось не знаєте. Коли діти ставлять запитання, на які їхні батьки відповісти не можуть, варто визнати, що дане запитання потребує вивчення. Батьки можуть використовувати такі випадки, як отримання спільного (з дитиною) досвіду навчання. Наприклад, батьки можуть навчити своїх дітей того, як отримати інформацію, взявши їх у бібліотеку, відкривши для них енциклопедію або сторінку в Інтернеті. Для батьків набагато краще буде показати своїм дітям, що вони люди і тому не можуть знати абсолютно все, ніж давати неточні відповіді.

Постарайтеся, щоб ваші пояснення були повноцінними. Відповідаючи на запитання дітей, батьки повинні постаратись дати їм стільки інформації, скільки потрібно, навіть якщо тема така, що, обговорюючи її, батьки відчувають дискомфорт. Це не означає, що вони повинні вдаватись в усі можливі подробиці. Просто важливо, щоб батьки знали, який обсяг інформації потрібен їхнім дітям, а потім давали його. Важливо, щоб батьки переконалися, що інформація, яку вони надають, відповідає їхньому віку. Також батьки повинні заохочувати дітей формулювати запитання. Це допоможе з'ясувати, чим вони цікавляться. Якщо дітям не надавати достатньо інформації, вони можуть зробити певні висновки, що можуть виявитися хибними.

Поради батькам дiтей iз вадами мовлення

 

Що можна порадити батькам дітей із вадами мовлення

 

1.                     Розширюйте коло інтересів дитини. Читайте та розглядайте книжки з яскравими малюнками.

2.                     У власному мовленні будьте зразком для дитини. Вживайте всі частини мови, емоційне та інтонаційне забарвлення мовлення.

3.                     При спілкуванні з дитиною вводьте елементи новизни, пояснюючи незнайомі терміни, слова етикету, варіанти словозміни та словотворення.

4.                     Не дозволяйте собі в присутності дитини ігнорувати звертання іншого дорослого.

5.                     Не можна глузувати з дитини, яка має вади мовлення та перекривляти її.

6.                     Не можна карати дитину за те, що вона не в змозі виконати ваше завдання стосовно мовлення. Під час спілкування з дитиною, використовуйте до обраної теми предмети, малюнки, атрибути, що відтворюють певні дії, складаються в сюжетну розповідь.

7.                     Зважаючи на можливості своєї дитини, постійно задіюйте її досвід і виводьте на рівень порівнянь, аналогій, узагальнень, ототожнення, встановлення взаємозв’язків між предметами. При спілкуванні робіть паузи для відповіді дитини, навіть якщо вона ще не говорить – це правило діалогу.

8.                     Купуйте та пропонуйте дитині іграшки, які впливають на всебічний розвиток .

9.                     Вчіть дитину спілкуватися, гратися з іншими дітьми. Хваліть дитину за її намагання говорити. Уважно слухайте її, якщо вона розповідає про свої справи. Дитина потребує визнання своїх мовленнєвих успіхів та схвалення їх усмішкою, дотиком, обіймами, оплесками, приємними словами. Не скупіться на такі прояви почуттів.

10.                Розвивайте у дитини дрібну моторику пальчиків. Багато малюйте, займайтеся ліпленням, розвивайте і збагачуйте емоційний світ дитини.

Нормальний розвиток дитини в 3- рокі

Що діти можуть та мають робити в такий цікавий та активний період свого життя: від трьох до п’яти років? Як самостійно допомогти дитині у її розвитку та коли слід звернутися до лікаря – читайте у статті.

 

Ваша дитина в 3 роки

Соціальний/емоційний розвиток

  • копіює дорослих і друзів
  • виказує прихильність до друзів без спонукання
  • приймає участь в грі
  • показує турботу, коли плачуть друзі
  • одягається і роздягається самостійно
  • розуміє “моє”, “його”, “її”
  • легко відлучається від мами і тата
  • може засмучуватись при зміні режиму

Мова/комунікація

  • виконує інструкції з 2-х і 3-х кроків
  • може називати найбільш прості та звичні речі
  • розуміє такі слова як “в”, “на”, “під”
  • називає ім’я, вік, стать
  • називає друзів
  • достатньо добре розмовляє з незнайомими, щоб порозумітися
  • каже такі слова як “Я”, “мені”, “ми”, “ти” та деякі слова (машинка, собачка)
  • веде бесіду використовуючи 2-3 речення

Що робити? Як Ви можете допомогти Вашій дитині

  • ходіть гратися з вашою дитиною на гральні майданчики з дітьми . Заохочуйте дитину гратися з іншими дітками.
  • вчіть вашу дитину вирішувати проблеми самостійно, коли вона засмучена.
  • говоріть про емоції вашої дитини. Наприклад, “Я хочу тобі сказати – ти відчуваєш себе роздратовано, тому ти кинув іграшку”. Заохочуйте вашу дитину визначати почуття в книжках.
  • встановіть правила та обмеження для вашої дитини і дотримуйтеся їх. Якщо дитина порушує правила, посадіть її на стільчик або в її кімнаті, дайте їй від 30 секунд до 1 хвилини. Похваліть дитину за дотримання правил.
  • давайте інструкції з 2 – 3 кроків. Наприклад, “Піди в кімнату та візьми свої чоботи та светрик”.
  • читайте вашій дитині книжечки щодня. Запитуйте у дитини, що намальовано на картинці і просіть повторити слова за вами.
  • зробіть дитині “скриньку мистецтва” з папером, кретками, розмальовками. Разом малюйте лінії, геометричні фігури та розмальовуйте.

Когнітивний розвиток

  • може гратися з ґудзиками, важелями та рухомими частинами
  • грає з ляльками, іграшками “буцімто”
  • складає пазли з 3-4 частин
  • розуміє, що означає “два”
  • копіює коло олівцем чи креткою
  • перегортає по одній сторінці
  • будує вежу з 6 та більше кубиків
  • закручує і відкручує кришку банки і повертає ручку дверей

Моторний розвиток

  • добре вилазить
  • бігає
  • їздить на триколісному велосипеді
  • піднімається і спускається по сходах, один крок на кожну сходинку

Що робити? Як Ви можете допомогти Вашій дитині

  • грайте в ігри на відповідність. Наприклад, знайти той самий предмет в будинку та на картинці.
  • грайте ігри, де використовується рахунок предметів. Рахуйте частини тіла, сходинки та інші предмети, які використовуються щодня.
  • тримайте дитину за руку, коли вона піднімається або спускається по сходах. Коли вона добре піднімається та спускається, заохочуйте її використовувати поручні
  • гуляйте на вулиці з дитиною, йдіть до парку. Дозволяйте дитині гратися вільно, без вказівок

 

 

 

Ігри на розвиток творчого мислення дітей


1) «Що буде, якщо ..?»Гра гарна тим, що її можна проводити в будь-якому місці: вдома, на прогулянці, в транспорті. Це гра-роздум на самі різні теми. Приймаються всі варіанти відповідей. Намагайтеся розгорнути тему до межі, задаючи дитині навідні запитання.

Приклади завдань:

Що буде, якщо ...

... людина перестане їсти?

... не виключити киплячий чайник?

... залишити холодильник відкритим?

... носити тісне взуття?

... не чистити зуби?

... забити м'яч у вікно?

... з'їсти десять порцій морозива відразу?

... дражнити сусідського собаку?

... ходити задом?

... не спати?

... посадити квіти в піску?

... сісти на їжачка?

... людина навчиться літати?


2) «Образи».Проведіть простий експеримент: намалюйте на аркуші одне коло, а всередині нього - інше, діаметром у два рази меншим. Запитайте у дитини, що він бачить. А що бачите ви? У кожної людини знайдуться свої асоціації. Головне - не зупиняйтеся на одному варіанті відповіді. Учіть дитину шукати багато нових ідей, спираючись на одну даність. Це допоможе йому у вирішенні багатьох життєвих питань. Такий підхід розширює свідомість та виводить на пошук нестандартних рішень. Знаходьте незвичайне в простих речах, які вас оточують. Наприклад: «На що схожа хмара? Що нагадує малюнок на тканині? А ці химерні розлучення на кахлі?»

3) «Нова людина».Запропонуйте дитині намалювати землянина, який в деякому сенсі схожий на інопланетянина. Як би могла виглядати людина ще, крім того, якою вона є? Нехай дитина «перекроїть» тіло людини по-новому. Це творче завдання добре відображає ставлення дитини до власного тіла. І його малюнок буде своєрідним посланням для психологів. Те, що дитина укрупнює, випинає в тілі, має для нього важливий зміст. Те, що він «забуває» намалювати, пішло в область підсвідомого у вигляді страхів та негативних переживань.

4) «Неслухняний олівець».Дайте дитині олівець та папір, запропонуйте йому намалювати закарлючки. Нехай він представить, що в його руки потрапив неслухняний олівець, який малює, що йому заманеться. Намалюйте близько 10 - 15 таких малюнків, потім розгляньте їх з різних сторін. Що вийшло? На що вони схожі? Які образи раптом проявилися? Щоб вправа не виглядала, як завдання, малюйте закарлючки разом (кожен на своєму листі).

5) «Нова поза».Кожна клітинка тіла дитини випромінює творчу енергію. Розкажіть йому, що наші очі, обличчя (міміка), руки, рухи (жести) здатні багато розповісти про наш настрій, характер та навіть про виховання. Придумайте разом якомога більше нових гримас та положень тіла.

6) «Якого смаку небо?»Більшу частину інформації про світ людина отримує за допомогою зору. Це науково доведений факт. Всі інші органи сприйняття (слух, нюх, смак, дотик) знаходяться нібито в «аутсайдерах». Ця вправа допомагає «реанімувати» всі ті почуття, які притупляються. Запитаєте: «Якого смаку небо? Якої форми радість? Який на дотик страх? »

7) «Знайди застосування»

Найвідоміший приклад про творче застосування предмету - це історія із цеглою.

Одна американська домогосподарка виявилася самою заповзятливою таі неординарною у вирішенні завдання із застосуванням цегли: вона запропонувала покласти її в зливний бачок унітазу, таким чином, заощадивши витрата води при зливі. Що ваша дитина думає з приводу творчої цегли? Як можна використовувати звичайну хустинку, ящик, коробку із сірниками, аркуш паперу, палицю і т. д?

1. Розвиваючі ігри для дітей: фантазер

Візьми якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із малюком і придумайте історію, не пов'язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування.

2. Розвиваючі ігри для дітей: детектив

Інший варіант цієї гри, коли мама, не показуючи малюкові картинку, розповідає, що на ній зображено і зариває книгу. А дитина повинна знайти цей малюнок, орієнтуючись за маминим описом. Потім помінятися ролями: описує дитина, шукаєш ти.

3. Розвиваючі ігри для дітей: озвучка

Дуже весела гра для дітей і дорослих виходить, коли в телевізорі відключається звук, а на мультики, кіно або новини придумується власна озвучка. Дитина услід за дорослими перевтілюється на справжнього артиста!

4. Розвиваючі ігри для дітей: циферки

Підготуй 10 карток з яскравими цифрами від 1 до 10. Розкажи дитині, як називаються цифри, а потім розклади картки по підлозі в кімнаті або по всій квартирі. Завдання маляти приносити батькам картку з цифрою, яку вони назвали. І біг, і пошуки, і навчання!

5. Розвиваючі ігри для дітей: алфавіт

Підготуй невеликі картонні картки з барвистими буквами. Склади їх у мішечок. Нехай малюк по черзі дістає картки, а ти називай обрану букву. Завдання маляти придумати слово, яке починається на цю букву. А ще спробуйте це слово зобразити.

6. Розвиваючі ігри для дітей: сніжки

На широке блюдо або піднос насип гірку манної крупи. Назви цю споруду сніжним занесенням і видай дитині грабельки і лопатку для гри в пісочницю. Машини застрягли в снігу, і ви маєте прийти до них на допомогу. Також можна протоптати ляльковими ніжками стежки в снігу, розплутати звірині сліди тощо. А от потім озброюйся, матуся, пилососом і готуйся до великого прибирання.

7. Розвиваючі ігри для дітей: вгадай

Зав'яжи малюкові очі шарфиком і давай у руки по черзі різні предмети: м'яку іграшку, м'яч, тарілку, зернятка, книгу тощо. Завдання дитини - вгадати на дотик, що у нього в руках. Ускладнити гру можна, якщо вгадувати речі по запаху або, наприклад, за смаком.

8. Розвиваючі ігри для дітей: кроки

Дай малюкові завдання порахувати, скільки кроків від будинку до хвіртки, від хвіртки до паркану, від паркану і до найближчого дерева, стовпа, магазину тощо. Запропонуй прикинути на око, яка відстань далі або ближче, а потім перевірити це кроками. Це заняття допоможе дитині краще усвідомлювати і розраховувати відстані.

9. Розвиваючі ігри для дітей: пластилін

Взагалі пластилін - просто універсальний інструмент для розвитку як моторики пальчиків, так і фантазії дитини. Уважно розглянь із малюком букви: скільки паличок, колечок, закарлюк і гачків у кожній із них. А потім спробуй виліпити з малюком пластилінові літери, дивлячись на справжні. Найвдаліші залиш на видноті і не забувай хвалити дитину за правильні літери. Потім ліпіть і вивчайте нові літери.

10. Розвиваючі ігри для дітей: тіні

Загадково і заманливо показувати театр тіней на стінці при запаленій свічці. Тут включається фантазія і творчість. Але не варто обмежуватися лише літаючими пташками або гавкаючими собаками із рук. Виріж разом із дитиною з паперу силуети героїв відомих казок, і розіграйте їх за ролями.


Чому треба грати з дітьми?

Оскільки діти ростуть з різними навичками і здібностями, їм потрібні правильні вікові ігри.Діти, ще не встигнувши з'явитися на світ, вже допитливі. Ось чому вони хочуть досліджувати навколишнє середовище усіма своїми почуттями. Вони пробують на смак те, чого не повинні, торкаються того, що небезпечно, вони всюди заглядають і слухають шум і розмови, поглинаючи все, як губки.Освітні ігри часто являються правильним засобом, що допомагає дитині в дослідженні себе, отримуючи свій перший досвід.Знання фаз росту дитини важливо для нас, батьків, щоб вибирати і пропонувати ігри, які допоможуть стимулювати її. Освітні ігри також цінні з педагогічної точки зору, оскільки вони сприяють розвитку дитини в залежності від її віку, і в ігровій формі стимулюють її уяву і творчість.Дізнайтеся, які ігри найкраще підходять для віку вашої дитини.У дітей трьох роківдобре розвинена здатність обігравати різні ролі, тому збільшується їх інтерес до структурованих ігор. Телевізійні або мультиплікаційні персонажі беруться до уваги і стають кумирами.Моторні навички більш досконалі: вони вже можуть балансувати тільки на одній нозі, стрибати, підніматися і спускатися з гірки, бити або ловити м'яч на короткій дистанції.У деяких дітей гендерні переваги стають набагато більш очевидні; дівчатка починають віддавати перевагу лялькам, аксесуарам та одягу для них, матеріалам для творчості, в той час як хлопчики, як правило, грають більше зі своїми конструкторами і машинами, вибираючи більш інтенсивні ігри.Рекомендовані вікові іграшки:більш складні конструктори, гравюри, набори для творчості, водні розмальовки, кольорові олівці, пластилін і паста для ліплення, пазли, ляльки, аплікація. Вдалими настільними іграми стануть «Лото тварини» - тут потрібно покривати відповідні малюнки фішками із зображенням тварин на таблицях, розданих гравцям; або «Мама і малюки» - гра-пазл, де необхідно знайти і з'єднати маму-звіра і його дитинча.Для гри на вулиці підходить один з варіантів гри пошуку скарбів. Виберіть кілька парних предметів, таких як дві кольорові паперові серветки, дві чайні ложки, дві машинки. Сховайте одну з пари в просторі, де буде проводитись гра. Під час гри попросіть всіх учасників сісти по колу, добре подивитися на предмети, які ви сховали. Потім запросіть дітей шукати сховані об'єкти, щоб сформувати пару: хто збере більше пар, той перемагає! Але, приготуйте, однакові для всіх, невеликі подарунки - для заохочення.У віці чотирьох-п'яти роківдіти все ще знаходяться на етапі, коли їм важко відрізнити фантазію від реальності. Вони люблять грати в рольові ігри, уособлюючи батьків, лікарів, поліцейських або супергероїв. Їх пізнавальні і моторні навички покращуються, і вони починають хотіти більше реалістичні ігри. У цьому віці вони люблять грати на відкритому повітрі, бігати, лазити і стрибати. Вони починають вчитися їздити на велосипедах, спочатку з допоміжними колесами, а потім без них. Уміють краще користуватися ножицями і клеєм, люблять малювати, розфарбовувати, вчаться користуватися технікою: телефони, планшети, пульти дистанційного керування.Рекомендовані іграшки:настав час подумати про найкорисніші іграшки для рольових ігор: ляльки для театру, звичайні ляльки та пов'язані з ними аксесуари (наприклад, будинок, автомобіль, одяг), прикраси, автомобілі, вантажівки, потяги, літаки, треки, телефони.З настільних ігор виберіть «Крокодил», - допоможе розвинути артистизм і розкріпачити дитину. Правила прості: тягни карту, читай слово, і, за допомогою жестів і міміки, поясни його іншим. Переможець тягне карту наступний.В дану гру можна грати як вдома, так і на свіжому повітрі, зручно розмістившись на траві по колу. Ведучий стає в середину, загадує будь-яку тварину і вказує на одного з гравців. Йому потрібно імітувати звук тварини, або її рухи. Наступний по черзі гравець повторює послідовність першого і додає звуки нової тварини. Гра триває, збільшується кількість тварин: хто схибив або пропустив один звук-жест, починає все спочатку.Ще одним варіантом розваги може стати гра з повітряними кулями «Всі проти всіх».Прив'яжіть до ноги кожного з гравців повітряну кулю і запропонуйте лопнути кулі суперників. Битися можна тільки ногами, не торкаючись руками товаришів і їх куль. Задайте час 4-5 хвилин і визначте переможця: хто зумів зберегти неушкодженою свою повітряну кулю!Певна річ, незамінними для гри на свіжому повітрі залишаються велобіги, самокати, ролики та велосипеди.Діти 6-7 роківвиявляють інтерес до ігор, де вони не стикаються з обмеженнями, тому віддають перевагу тим іграм, в які добре грати на вулиці, наприклад хованки чи доганялки.Вони приділяють набагато більше уваги деталям, яких раніше уникали. Частіше використовують логіку для вирішення проблем або наприклад, організації гри.Їм цікава побудова масштабних моделей або ляльковий театр. Примножуйте їх здібності писати і малювати. Для розвитку логічних навичок пропонуйте дитині головоломки, настільні ігри, набори збірних моделей. Не можна забувати і про освітні ігри: книги, розвиваючі журнали з завданнями, підготовчі матеріали до школи.Чудовою настільною грою для цього віку є гра «UNO» - перемагає гравець, який залишається першим без карт. Але все не так просто! Якщо у вас остання карта, і ви забули сказати «UNO», ви берете з колоди дві карти і продовжуєте гру. «UNO» зможе розважити велику компанію, як дорослих, так і дітей, її правила прості і зрозумілі.Вулична гра «Прогулянка в темряві»допоможе дитині відволіктися від шкільних завдань. Створіть бар'єри і перешкоди у дворі. Вишикуйте гравців і покажіть їм шлях, який потрібно пройти. Потім зав'яжіть всім очі і запустіть їх долати перешкоди. Перемагає той, хто витратить менше часу на проходження шляху.Ще одним веселим завданням стане гра «Змія». Сформуйте дві команди, кожній з яких роздайте великий рушник або ковдру. За наказом «руш» по одному гравцю з кожної команди падають на ковдру, закутуються в неї і повзуть по визначеному напрямку. Хто перший перетинає фінішну лінію, той і переможець.Безсумнівно, корисними іграшками для такого віку залишаються велосипеди, самокати, ролики і кемпінгові намети. Вашій дитині саме час приступити до спортивної діяльності, що відповідає її віку і вподобанням.Якщо ми любимо наших дітей і хочемо, щоб вони добре розвивалися, нам потрібно дати їм більше часу і більше можливостей гратися, не менше.Тому є, принаймні, п'ять вагомих причин повернути дітей до гри: позитивні результати гри - це розвиток творчості, психічного здоров'я, соціального розвитку, когнітивного і фізичного розвитку.Творчість.Граючи і досліджуючи реальність навколо, діти можуть розвивати свою творчість. Втручання дорослих через управління грою або запобігання виходу дітей з дому для гри з іншими дітьми гальмує цей процес.Психічне здоров'я. В роки, коли обмежувалася вільна гра дітей, зростала кількість випадків психічних розладів, таких як неспокій і депресія, які сьогодні зустрічаються в п'ять разів частіше, ніж в п'ятдесяті роки у віковій групі 15-24 роки.Соціальний розвиток. Діти повинні грати разом, щоб вирішити свої проблеми, навчитися бути поруч з іншими, а також практикувати лідерство, компромісні і переговорні навички. Багато досліджень показали, якщо гратися менше, це також зменшує здатність співчувати іншим (тобто, бачити речі з їх точки зору і ставити себе на їх місце).Когнітивний розвиток. Концентрація у дітей від 6 до 10 років обмежена, і становить до 30 хвилин. Крім цього, кожен вчитель знає, що діти часто відволікаються, не слухають. І тут, знову, виявляється важливість гри: вона сприяє відновленню уваги.Фізичний розвиток.«Скільки з наших дітей можуть легко піднятися на дерево, перестрибнути через канаву, бігти з усіх сил?» Мало. Проте, в сільській місцевості діти, зазвичай, так граються, залишаючись в гарній формі. В міських умовах частота ожиріння зростає

Кiлькiсть переглядiв:

Як навчити дитину читати швидко та правильно

Сучасні батьки прагнуть навчити дитину читати самостійно, не відкладаючи це до початку школи. До цього заохочують методики раннього розвитку дітей та елементарне бажання краще підготувати малюка до шкільного життя. З перших днів за партою маленькому першокласникові доведеться освоювати надто багато всього, тож чудово, якщо принаймні читання не буде для нього новинкою.

Уміння читати як базова підготовка до першого класу

Багато батьків переймаються тим, як заохотити дитину до навчання. Якщо знайомство з книгами сподобається майбутньому першокласникові, то й перший шкільний рюкзак він складатиме охочіше, і йтиме у школу з більшим бажанням. Однак відкрити для малюка світ книги - це лише половина справи. Іншими, не менш цікавими аргументами на користь вступу до школи можуть слугувати перспектива знайти нових друзів чи користування красивим шкільним приладдям. Так, за посиланням можна вибрати оригінальний ранець або рюкзак, який майбутній школяр захоче одягнути на плечі, щойно побачить.

Але повернімося до читання. Сучасні малюки повинні порозумітися з алфавітом ще до того, як переступлять поріг класу. При цьому одні діти легко освоюють це вміння вже у 3-4 роки, інших важко навчити у 6. То коли ж точно треба починати вчити абетку?

Справа не у віці, кажуть педагоги та психологи. Важлива психологічна готовність, що є індивідуальним показником. Існує кілька ознак, які свідчать про те, що малюк зацікавлений у ознайомленні з літерами. Жвава реакція на книги, бажання гортати їх, зацікавлення вивісками, уміння розрізняти однакові звуки - це ті дзвіночки, на які повинні реагувати батьки. До того ж, якщо майбутній першокласник вільно розмовляє, вимовляє усі звуки, має гарну просторову орієнтацію та достатньо посидючий, шанси швидко навчити читати збільшуються.

Створення правильного середовища

Один із способів швидко навчити читати полягає у створенні такої атмосфери, коли крихітка з найперших днів звикне до книг. Для цього читайте дитині і читайте просто для себе. Малюки схильні повторювати приклад батьків, тож чим частіше бачитимуть вас за книгою, тим швидше самі захочуть розуміти написаний текст. Починати читати для свого чада вголос ніколи не рано. Доведено, що читання немовлятам сприяє ранньому розвитку мозку та покращує мову, грамотність, соціальні навички.

Слід зацікавити дитину історією - для цього читайте емоційно, голосно, з запалом. Навіть не розуміючи всього змісту, крихітка зауважить емоції, це принесе розуміння, що текст може викликати захват, сміх, радість та ін. Водіть пальцем по сторінці і переконайтеся, що дитина бачить палець, який вказує на слова. Так поступово малюк почне розуміти, що рядки на сторінці пов’язані зі словами, які вимовляються.

Читаючи трішки старшим, можна ставити запитання про деталі історії, щоб тренувати уважність та співучасть. Створіть домашню бібліотеку не лише для себе, а й для свого синочка чи донечки. Книги з яскравими обгортками та малюнками неодмінно викличуть зацікавлення.

Тренування навичок читання

Щоб швидко навчити читати, почніть зі знайомства з алфавітом. Важливо розвивати розуміння звуків та вигляду літер. Купіть абетку у вигляді книги, пазлів чи паперових карток і зробіть її вивчення веселим, граючи в ігри. Можна прикріпити літери на холодильник чи інше місце на видноті, прикрашати предмети буквами, з яких починається їхня назва. Наприклад, виріжте «С» і попросіть малюка приліпити її до стола. Показуйте дитині вже вивчені знайомі літери на вивісках, рекламних брошурах. Краще починати з голосних, а тоді навчити приголосних. До речі, правильніше буде навчити саме звуків, а не букв - тобто, не літери «Бе» чи «Ве», а звуки «Б», «В».

Наступним кроком повинно стати читання по складах. Спочатку спробуйте навчити простих складів з голосними – «ма», «ба», «то» тощо, комбінуйте один голосний з кількома приголосними. Тільки після засвоєння складів варто переходити до коротких слів.

Не квапте свого учня, не змушуйте читати одразу швидко, головне - правильна вимова і розуміння того, як склади утворюють слова. Допоможе знайомство з римованими текстами - вмикайте дитячі пісеньки, слухайте разом короткі віршики з гарними римами.

Щоб швидко натренувати навички, облаштуйте тихе місце на зразок шкільного класу, де малюк може залишитися наодинці з абеткою, не відволікаючись на телевізор чи ігри. Дайте дитині книжечку і вчіть читати вголос. Будьте поруч і пояснюйте незрозумілі слова, навчіть правильно називати поняття, які малюк вимовляє з помилками. Перечитуйте одні й ті самі історії кілька разів. Практикуючись, майбутній школяр зможе щоразу правильно і швидко повторювати більше висловів.

Методики навчання читання

Навчити правильно читати з азбукою та букварем - найбільш традиційний варіант, однак не найлегший. Вивчення займає досить багато часу і проходить не так швидко, як хотілося б. Цей спосіб використовують у шкільних класах, тож першокласнику не доведеться перевчатися за партою, але він вимагає зусиль і не підійде для раннього навчання. Тому знані педагоги розробили чимало інших технік, які допомагають навчити читати швидко вже у наймолодшому віці.

Метод Монтессорі. Цей метод ґрунтується на тому, щоб швидко навчити спочатку написання, а тоді читання. Серед навчальних матеріалів - вирізані букви та картинки, які малюк обводить пальчиком, одночасно вимовляючи звук. Весь процес проходить у формі гри, букварі та інші посібники не знадобляться. Дитина швидко освоює склади, вчиться складати фрази та речення. Техніку часто використовують у підготовчих класах та дитячих садках. Перевагою однозначно є те, що так можна навчити читати швидко у ранньому віці і усно. Через відсутність стомливих важких вправ навчання проходить легко. Такі ігри допомагають розвивати аналітичне мислення, логіку, тренувати дрібну моторику.

Для методики Монтессорі знадобляться затратні матеріали та багато часу на вирізання карток, підготовку занять. Тому частіше її обирають батьки, які можуть собі це дозволити, або вихователі для занять у великому класі.

Кубики Зайцева. Ще один метод, що не вимагає надважких зусиль і підходить для раннього віку (навчити можна вже з трьох років), - кубики Зайцева. У комплекті йдуть кубики з літерами, а також таблиці та аудіозаписи - все для того, щоб малюк запам’ятовував літери і складав їх у слова, граючи. Кубики можна купити чи виготовити самостійно. Навчити читати цим методом можна швидко, маленький учень вимовлятиме звуки правильно, без запинок, тренуватиме зорове і просторове сприйняття. Динамічні ігри з кубиками особливо сподобаються маленьким непосидам, будуть зручними для дітлахів, які мають проблеми з зором.

Існує й кілька пересторог. Навчаючись за методикою, діти вчать одразу склади, а не окремі звуки, тому у першому класі можуть виникнути заминки, коли доведеться розбиратися саме з фонемами. Найменші крихітки можуть надавати перевагу не навчанню, а грі з кубиками, будуючи з них башти - тому батьки мають докласти зусиль, щоб скерувати процес у потрібне русло.

Спосіб Домана. Цей варіант ґрунтується на запам’ятовуванні слів з раннього віку, може бути використаний навіть до 1-го року життя. Дітлахам показують картки зі словами, вимовляючи написане вголос. Суть в тому, щоб не розбивати слова на склади та звуки, а навчити розуміти їх цілком. Завдяки цьому дитина вчиться читати рано і гарно, швидко розвиваючи пам’ять. Недоліком техніки можна назвати хіба що необхідність великої кількості карток, створення яких вимагатиме у батьків часу.

Батьки можуть обрати один метод або комбінувати різні, підбираючи найефективніше для свого синочка чи донечки. Головне - докласти зусиль!

 

Освіта.ua
22.09.2020

Скільки дітям можна «сидіти» в телефоні і як зберегти зір школяра? Розповідає лікар-офтальмолог

18 Грудня 2019
Друкувати цю новину

Скільки дітям можна «сидіти» в телефоні і як зберегти зір школяра? Розповідає лікар-офтальмолог

Дитина пішла в школу і навантаження на її зір збільшились. Якщо до навчання додати ще «сидіння» в телефоні, комп’ютерні ігри та телевізор — це може виявитися непосильним для дитячих очей. Як результат — цілий ряд офтальмологічних захворювань і найпоширеніше з них короткозорість.

За словами офтальмолога Тетяни Щербини, за день через її кабінет проходить 25–30 дітей. Проблеми із зором зустрічаються у кожної 2–3 дитини.

Тому про здоров’я очей дитини варто подбати до того, як у неї з’являться проблеми із зором. Тим більше, що для цього досить дотримуватися нескладних правил.

Дозуйте зорові навантаження

Тривалість роботи над домашнім завданням для дітей молодших класів не повинна перевищувати 1 годину, середніх класів — 2 години. Якщо дитина відвідує додаткові заняття, вони не повинні тривати понад півтори години в навчальні дні та три години у вихідні.

— Дотримуйтесь правил зорового навантаження: читаємо 20 — 30 хвилин — відводимо погляд вдалину, — розповідає Тетяна Щербина. — Книжка має стояти на підставці, адже вона формує правильний кут потрапляння зображення на сітківку ока. В іншому випадку, в дитини може сформуватись набутий астигматизм (авт. — недолік ока, зумовлений несферичною формою рогівки або кришталика).

Обмежте гаджети

«Сидіння» в гаджетах — улюблене заняття сучасних дітей. Безумовно, таке проведення часу корисним не назвеш. Крім синдрому «сухого ока» (симптоми: втома і почервонінням очей, відчуття піску в очах, труднощі при фокусуванні) надмірне захоплення гаджетами може призвести до розвитку короткозорості.

— У всіх дітей, які заходять до мене в кабінет я запитую скільки часу вони проводять за гаджетами та в яку пору доби, — розповідає Тетяна Щербина. — Якщо вечір — одразу прошу батьків прибрати у дитини гаджети. Взагалі потрібно прибрати всі види гаджетів за дві години до сну, у тому числі та телевізор.

Але, не потрібно приймати гаджети за абсолютне зло, просто у всьому потрібна міра. Потрібно контролювати час проведений дитиною за смартфоном, телевізором та ноутбуком.

— Дітям до 5 років гаджети повністю протипоказані, це стосується телефонів та планшетів, телевізор можна дивитись дозовано, до 15 хвилин в день, — розповідає лікар. — Дітям від 5 до 12 років можна поперемінно користуватись телефоном та планшетом і дивитись телевізор до одної години в день, але з паузами, щоб очі відпочили. Дітям з 12 років можна те й інше, але не підряд і не у вечірній час.

Організуйте робоче місце правильно

Робоче місце школяра має бути організовано за всіма правилами. По-перше — добре освітлено. Крім природного освітлення в кімнаті мають бути присутні штучні джерела світла: основний (люстра) і додатковий — настільна лампа потужністю 40–60 Вт. Під час роботи школяр не повинен сутулитися, тому стілець не має бути надто високим і м’яким.

— Оптимальна відстань до очей при використанні гаджетів — не менше 35–40 сантиметрів, — каже лікар. — Від телевізора дитину потрібно садити не ближче п’яти метрів, але все залежить від розміру екрану: чим більший екран, тим далі від нього треба сидіти.

Якщо дитина працює за комп’ютером, монітор повинен знаходитися на відстані 60–80 см від очей і бажано на 20 см нижче рівня очей. Краще використовувати антибліковий екран. Якщо такої можливості немає, відверніть монітор від джерел світла, щоб мінімізувати відблиски.

— Також допомагають окуляри для роботи за комп’ютером, вони прибирають шкідливе синє випромінювання від монітора, — каже Тетяна Щербина.

Не бійтеся окулярів

Існує упередження, що носіння окулярів сприяє подальшому погіршенню зору. Це не так. Обов’язкова умова для розвитку зорового апарату — надходження в мозок чіткої картинки від сітківки ока. Якщо цього не відбувається, мозок отримує невірну інформацію і звикає бачити погано — розвивається «ледаче око». І якщо вчасно не провести корекцію, зір буде погіршуватися і далі. Тому якщо лікар рекомендує окуляри, відмовлятися ні в якому разі не потрібно.

— Часто можна почути від батьків та дітей, що вони бояться окулярів, — розповідає Тетяна Щербина. — Бувають випадки, коли батьки просять лінзи. Протипоказань у них майже немає, але лінзи потрібно правильно підібрати. Якщо це маленька дитина, то в наших умовах це зробити буде складно. Але якщо це дитина старше п’яти років, то все можна підібрати. Спочатку ми навчаємо одягати лінзи батьків, а потім вже вони навчають дитину. Доросліших дітей навчаємо без батьків.

На ранніх стадіях погіршення зору, його можна виправити зниженням навантаження на очі лікувальною гімнастикою. Дорослим така гімнастика зір швидше за все вже не виправить, але можна покращити їх стан.

— Нещодавно у нас був випадок, коли мама привела дитину у якої зі 100 % зір впав до 40 %, — розповідає лікар. — Ми одягнули окуляри, два місяці робили гімнастику, прибрали всі гаджети й зір повністю відновився.

Скільки дітям можна «сидіти» в телефоні і як зберегти зір школяра? Розповідає лікар-офтальмолог

Як зрозуміти, що в дитини погіршився зір

  • Тримає книгу близько до очей, сідає ближче до телевізора, комп’ютера;

Міфи про зір

Носити окуляри шкідливо для очей

Деякі люди відмовляються від окулярів і контактних лінз або носять їх час від часу, оскільки впевнені: якщо полегшувати життя за допомогою засобів корекції зору — очі «розслабляться» і будуть бачити ще гірше. Це не правда. Коли людина не носить окуляри, її внутрішні м’язи ока не функціонують. Через це може боліти голова і падати працездатність, але головне — «недокорекція» призводить до погіршення зору

Важливо їсти моркву та чорницю

Морква і чорниця багаті вітамінами A, C і E, які необхідні для гарного зору. Проте це не означає, що потрібно налягати саме на ці продукти. Для того щоб засвоїлась наша норма вітамінів для зору потрібно з’їсти неймовірну кількість чорниці та моркви за один раз, запити це все молоком та газованою водою, щоб воно засвоїлось. Спеціальної їжі, яка може відновити зір, не існує. Але важливо приймати вітаміни, які прописує лікар.

Байдуже, в якому положенні читати та дивитись телевізор

Читайте та дивіться телевізор лише сидячи. Неправильне положення збільшує навантаження на очі. Лежачи з ноутбуком на животі в темній кімнаті ви завантажуєте свій зоровий апарат. Від цього ваш зір може погіршуватись.

20 хвилин

Що перешкоджає розвитку самостійності Часто сформувати у підростаючої особистості почуття самодостатності заважають психологічні чинники, які склалися в сім'ї. Ось деякі з них: Авторитаризм вдома. В умовах, коли наказ дорослих не обговорюється, вибору дитині не надають і не хочуть навіть мимоволі розглядати його бажання, схильності, творчі ідеї, будь-які паростки самостійності ризикують навіть не проклюнутися. Гіперопіка. В даному випадку складність полягає в тому, що надмірно опікуванній дитині просто немає необхідності починати проявляти самостійність. За нього вже все вирішили: що поїсти, надіти, куди піти, якою іграшкою грати, з ким дружити. Підсумок такого виховання - інфантильність і нездатність раціонально мислити самостійно. Також в майбутньому у дитини може виникати почуття крайньої безпорадності, коли раптом турботлива мама або всезнаюча бабуся виявляються не поруч, адже навик прийняття самостійних рішень відсутня. Хаотичність виховання. Деякі дорослі постійно «строят» дитину, даючи йому чіткі життєві вказівки і розпорядження, а, наприклад, тато - це свобода і воля. Він дозволяє все: і з гострим ножем грати, і стрибнути в воду з каменя, і випити цілу пляшку коли. З мамою таке не проходить. У такій ситуації у підростаючої особистості збиваються орієнтири: коли потрібно бути самостійним, проявити ініціативу і запропонувати свої варіанти розвитку ситуації. Надалі дитині, яка виховується в такому середовищі, може знадобитися професійна допомога психолога. Лінія виховання повинна бути більш-менш врівноваженою і єдиною. Але, на жаль, ситуація, при якій «мама - рутина-мультиварка-домашній робот-вихователька», а «тато - рідкісне свято», досить поширена в українських сім'ях.  Відчужене ставлення до дитини. Часто відстороненість обумовлена тим, що батьки зосереджують турботу про нащадка на матеріальному. Одягнути, взути, нагодувати, полікувати, забезпечити вітамінами і мінімальним дозвіллям, знайти комфортний садочок. Це все вкрай важливо, але не менш значущою є психологічна складова, емоційний розвиток дитини. При такому стилі виховання можливий розвиток невпевненості в собі і агресивної поведінки. Ставлення до дитини базується на безумовній любові. Це аксіома, але необхідно намагатися не перегнути, дати дитині весь базис, необхідний для подальшого самостійного життя, привчити розумно приймати рішення і нести за них відповідальність. Здавалося б - завдання за гранню реальності. Але психологи запевняють: все можливо, головне - зробити так, щоб дитина могла проявити характер і самостійність в різних ситуаціях.  Як навчити дитину бути самостійним - 10 рад психологів Відмовтеся від привабливої думки ростити «зручну» для себе дитину. Звичайно, набагато простіше тягти малюка в нудний для нього театр, ніж витратити вихідні на поїздку в океанаріум в сусідньому місті. Це стосується будь-яких аспектів виховання і побуту, коли тато, мама і бабуся роблять все так, як зручно і простіше саме їм. Створіть доброчинну для розвитку самостійності сферу. Нехай в кожному куточку будинку будуть особисті речі дитини, якими він зможе в будь-який момент розпоряджатися на власний розсуд. Таке ставлення вкоренить в дитині впевненість, що він - не менш значуща особистість, ніж кожен член сім'ї. Вчіть дитину простим повсякденним діям, які здійснюють домочадці. Не відмахуйтеся від малюка, що горить бажанням допомогти мити посуд, прибирати або ліпити вареники. Дозвольте йому брати участь в процесі. Не карайте за помилки, а пояснюйте, як правильніше вчинити, в чому саме була заковика. Це єдино правильний шлях до того, що в подальшому дитина буде особистістю з впевненою волею. Не тримайте дитину виключно в домашніх тепличних умовах. Занурюйте сина або дочку в незвичайну обстановку, незнайоме суспільство. Дитячі розвиваючі групи, свята, вистави - все це відмінно шліфує комунікаційні навички та навички самостійного прийняття рішень. Ідеальне середовище: спілкування з дітьми з різних країн, різних традицій відпочинку. У туроператора Coral Travel є унікальна концепція дитячого відпочинку - Coral Travel. У цій системі кожен з членів сім'ї у відпустці гармонійно взаємодіє з близькими. Діти від 3-х років долучаються до занять - спортивним, розвиваючим, освітнім, виробляють базові навички спілкування, навчаються самостійності, без постійного контролю з боку батьків, діям. Давайте свободу вибору в одязі і обстановці житлового простору. Ваша дочка хоче ходити в короні, смугастих гетрах, гумових чоботях і рукавичках без пальців? Нехай, якщо їй так зручно. Але по ходу дій спокійно і доступно розкажіть дитині, як прийнято одягатися в тій чи іншій ситуації, що прийнятно для юної стильної модниці, приведіть кілька вдалих прикладів (як з реального життя, так і з фільмів, мультфільмів), дайте дівчинці докладно розглянути свої речі і аксесуари. Це буде і відмінний емоційний контакт, і хороша методика розвитку навику. Надайте свободу в їжі. Тут буде трохи складніше, так як в більшості випадків дитина, починаючи від 2-х років, хоче їсти виключно макарони з сосисками і цукерки. Це комплексне питання, в якому потрібно врахувати і те, щоб у будинку було якомога менше шкідливих продуктів, щоб дорослі самі подавали приклад правильного харчування, а не хрустіли чіпсами, іншою рукою «запихаючи» дитині гречку. Не забувайте хвалити і заохочувати починання малюка. Ніщо так не вбиває ініціативу і прояви самостійності, як іронія і, тим більше, сарказм. Вирішив прикрасити свою кімнату вирізаними з паперу фігурками - чудово (а не: «розвів тут смітник, знову за тобою прибирати!»). Вирішив підібрати одяг для завтрашнього походу в садочок - розумниця. Якщо потрібно, зауважте: «Але тільки ось ці колготки можуть бути недостатньо теплими, давай подивимося прогноз погоди, і тоді вже ти визначишся». Не «зафукуйте» дитину, заохочуйте її бажання бути самостійним. Постійно говоріть з дитиною про особисту безпеку. Шліфуйте навички повсякденності до ідеалу - злегка акцентуючи на тому, що в разі неприємностей дитина також буде нести відповідальність за наслідки. Вчить піклуватися. Нехай для початку це буде звичайний кактус - його потрібно поливати, удобрювати, доглядати за ним. З розвитком навичок дитині можна доручати нескладні процедури по догляду за братиком чи сестричкою, наприклад, покачати коляску. Добре розвивають навички самостійності і здатності піклуватися домашні тварини. Риби, хом'яки, коти і собаки - не забудьте уточнити, який саме друг припаде до душі вашому вже такому самостійному малюкові! рейтинг: 5 голоса: 3 FACEBOOK GOOGLE + Coral Travel рекомендує

Источник: https://sunfamilyclub.net/blog/kak-vospitat-v-rebenke-samostoyatelnostSun Family Club © sunfamilyclub.net

ПАМ'ЯТКА
для батьків щодо профілактики
гострих кишкових інфекцій

Шановні батьки! Щоб уберегти ваші родини від таких поширених та небезпечних захворювань, як гострі кишкові інфекції (ГКІ), слід виховувати санітарно – гігієнічні навички у сім’ї та змалку привчати дітей до особистої гігієни.

• Гострі кишкові інфекції – це група гострих інфекційних хвороб, що характеризуються ураженням шлунково – кишкового тракту з порушенням водно – мінерального обміну, загальною інтоксикацією.

• Щоб уникнути ГКІ, після прогулянки, перед приготуванням їжі, у процесі готування та перед їдою слід ретельно мити руки з милом.

• Слід регулярно підстригати нігті собі і дитині. Довгі нігті, а також прикраси на руках знижують ефективність миття рук. Це особливо важливо для профілактики ГКІ у дітей раннього віку, до організму яких збудники інфекцій найчастіше потрапляють саме контактно – побутовим шляхом.

• Якщо ваші дитина гризе нігті, смокче пальці чи слинить їх, варто відучити її від таких шкідливих звичок.

• Для новонароджених та немовлят найнадійнішим способом профілактики ГКІ є грудне вигодовування. Якщо дитину годують штучними сумішами, їх слід готувати безпосередньо перед їдою та у жодному разі не зберігати до наступного годування.

• Не варто вживати продукти сумнівної якості. Купуючи продукти на ринку, слід звертати увагу на умови їх зберігання. Особливо небезпечними є продукти, куплені у місцях стихійної торгівлі.

• Ліпше вживати пастеризовані молочні продукти. Не слід вживати сире молоко та кисле молоко, приготоване у домашніх умовах.

• Для приготування страв та напоїв слід використовувати лише свіжі, неушкоджені та ретельно очищені продукти, чистий посуд тощо. Наприклад, приготований сік слід вжити одразу та не зберігати до наступного годування.

• Особливу увагу слід приділяти безпеці продуктів харчування, адже чимало з них ми вживаємо сирими. Перед вживанням сирих овочів, фруктів і ягід слід ретельно мити їх проточною питною водою, а потім обдати окропом.

• Готуючи їжу, варто пам’ятати, що сирі продукти, зокрема птиця, м'ясо, риба, молоко тощо, часто заражені збудниками ГКІ. Запорукою їх знищення є ретельне кулінарне оброблення – температура продукту під час оброблення має становити 100 °С. Заморожені м'ясо, риба, птиця мають повністю відтанути перед кулінарним обробленням.

• Готові страви бажано вживати одразу після приготування. Страви кімнатної температури, які до того ж зберігаються без дотримання належних умов, є ідеальним середовищем для розмноження мікроорганізмів.

• Якщо ви готуєте із запасом чи у вас залишилась частина страви, слід пам’ятати, що готові страви мають зберігатися або гарячими (при температурі приблизно 60 °С чи вище), або холодними (при температурі приблизно 10 °С чи нижче). Це край важливо, якщо ви плануєте зберігати страву 4 – 5 годин або більше.

• Не варто в водночас зберігати у холодильнику багато теплих страв, оскільки це уповільнює їх охолодження. Якщо всередині готової страви довго зберігається тепло (температура вище 10 °С), мікроорганізми виживають і швидко розмножуються, що може зашкодити вашому здоров’ю та здоров’ю дитини.

• Розігрівати заздалегідь приготовані страви варто при температурі не нижче 100 °С. Це надійний спосіб уберегтися від мікроорганізмів, які могли розмножуватися в їжі у процесі її зберігання (правильне зберігання готових страв пригнічує розмноження хвороботворних мікроорганізмів, але не знищує їх повністю).

• Не слід зберігати готові страви поряд із сирими продуктами, щоб уникнути небезпеки перехресного зараження. Збудники ГКІ, які містяться у сирих продуктах, можуть потрапити на готові страви при безпосередньому контакті. Таке перехресне зараження називають видимим. Також розрізняють приховане перехресне зараження, коли збудники ГКІ потрапляють на готові страви через кухонне приладдя, поверхні тощо.

• Якщо на ваших руках є порізи чи дрібні рани, їх слід забинтувати чи заклеїти бактерицидним пластиром, перш ніж готувати їжу.

• Зберігати продукти харчування слід якомога далі від хатніх тварин, оскільки вони також можуть бути джерелом збудників інфекцій. Для надійнішого захисту зберігайте продукти в ємностях, які щільно закриваються.

• Слід завжди зберігати продукти харчування, дотримуючись умов і термінів придатності, що вказані на упаковці.

• Варто пам’ятати про чистоту на кухні. На поверхнях для приготування їжі не має бути бруду, пилу, плям. Рушники для витирання та миття посуду слід щодня змінювати.

• Для пиття та приготування їжі слід використовувати воду тільки гарантованої якості. Якщо у вас є сумніви щодо її характеристик, ліпше додатково прокип’ятити воду, аби попередити ризик зараження.

Кiлькiсть переглядiв: 1818
9
ПРОФІЛАКТИКА ГРИПУ ТА ГРВІ ДЛЯ ДІТЕЙ
На сучасному етапі розвитку медицини все ще зберігається актуальність питань, пов’язаних із захворюваністю інфекційними захворюваннями, що відносяться до групи ГРВІ або ГРЗ. У нашій країні щорічно, приблизно 30 мільйонів чоловік піддаються простудних інфекцій. Слід зазначити, що так само в цей період, поряд з вже існуючими вірусами, виникає близько двох тисяч нових вірусів, що викликають недуги, які відносяться до ГРВІ або ГРЗ. Найбільшому ризику піддаються діти. Крім повітряно-крапельного шляху зараження, в педіатрії виділяється ще і контактно-побутовий, який сприяє проникненню вірусних мікроорганізмів в дитячий організм.
 

ЯК ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ ГРВІ У ДІТЕЙ ТА ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕБІГУ

 
Характерними ознаками гострих респіраторних вірусних інфекцій у немовляти виступає гострий початок, якому притаманне швидке підвищення температури тіла вже протягом декількох годин з початку хвороби.
Для дітей молодшого віку відмінністю виступає більш явний прояв синдрому інтоксикації, який характеризується млявістю, анемією, погіршенням апетиту.
Проявами даного синдрому у дитини більш старшої вікової групи виступають головний біль, зниження активності, блювання і навіть менінгеальні знаки (при важкому перебігу захворювання).
Найбільша активність інфекції в дитячому організмі виражається через прояв катарального синдрому, для якого характерно покашлювання, невелике відділення слизу з носових шляхів, незначна гіперемія слизових оболонок ротової порожнини і глотки, виникнення «зернистості» на стінках глотки.
 
Грип характеризується гострим початком вже через дванадцять годин – дві доби по проникненню збудника в організм дитини.
Найчастіше проявляється різким підвищенням температури до 38-40 градусів, виникненням сухого кашлю. Поряд з цим можлива поява нежитю, кон’юнктивіту, почервоніння горла, фарингіту, тонзиліту або тонзилофарингіту.
 

Крім вище перерахованих ознак, починає проявлятися токсичне ураження, яке виражається в:

  • слабкості;

  • нездужанні;

  • головному болю;

  • млявості;

  • м’язовому болю;

  • хворобливих відчуттях в органах зору.

Тривалість хвороби коливається у відповідності з індивідуальними особливостями кожного окремого малюка.

 

ПРОФІЛАКТИКА ГРВІ ТА ГРИПУ В ДИТЯЧОМУ САДУ

Для дитячого садка характерно час проведення в колективі та вчинення всіх дій разом, що і провокує масовий характер захворюваності відвідувачів дитячого садка.

Для зміцнення імунітету дитини в дитячому садку необхідно дотримуватися ряду рекомендацій:

- створення гарного настрою і бадьорого духу, впевненість у готовності малюка до відвідування закладу;

- процедура обробки по приходу з дитячого саду. У якості профілактичних заходів можливо змазування пазух носа оксоліновою маззю, або промивання носоглотки 1% сольовим розчином;

- дотримання гігієни. Утримання в чистоті приміщень, де перебувають діти. Періодичне провітрювання кімнат;

- загартовування організму і прищеплення інтересу до занять спортом;

- систематичне перебування на свіжому повітрі;

- забезпечення дитячих садків спортивним інвентарем;

- здійснення вітамінізації. Включення в раціон дитячого харчування продуктів з вітаміном С, фруктів.

 

ВАКЦИНАЦІЯ ПРОТИ ГРИПУ: ОСОБЛИВОСТІ, ЕФЕКТИВНІСТЬ

Питання протигрипозної вакцинації все ще залишається спірним, і має як прихильників, так і супротивників.

Головна спрямованість даного способу профілактики хвороби полягає у формуванні особливого імунітету до конкретного збудника за рахунок впровадження в організм комплексу антигенів (елементів збудника).

Багато батьків бояться вакцинувати дітей, побоюючись того, що після щеплення дитина обов’язково захворіє на грип.

Насправді, якість вакцини від грипу, яке було 10-20 років тому, суттєво відрізняється від сучасних ін’єкцій. Раніше при створенні вакцин від грипу використовувалися так звані живі, але ослаблені віруси. При використанні таких вакцин ймовірність мати помірні симптоми захворювання суттєво зростають.

Коли мова йде про сучасні вакцини, при їх створенні використовуються інші технології, що дозволяють не використовувати живий вірус. Інактивовані вакцини включають в себе фрагмент вірусу, відповідального за вироблення імунітету. Такі вакцини лише у 10% дітей дають місцеві реакції.

 

Слід бути обізнаними в кількох особливостях вакцинації:

• Вироблення імунітету відбувається лише через 10-14 діб за здійснення вакцинації.

• До складу сучасних вакцин входить не 1, а 3 збудника, що спрямовано на попередження зараження при першій і другій хвилі епідемії.

• Для досягнення необхідного ефекту від вакцинації слід брати до уваги:

  • особливості власне вакцини;

  • індивідуальні особливості кожного організму;

  • вплив зовнішніх факторів.

• У разі дотримання всіх правил ефект від вакцинації становить 80-90%.

• Щорічно на утримання вакцин вносяться зміни, що обумовлено здатністю грипу до мутацій.

 

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ГРВІ ТА ГРИПУ У ДІТЕЙ

Профілактичні заходи, які необхідно виконувати батькам для попередження зараження дитини простудними захворюваннями, представлені:

• Дотриманням правил гігієни, які полягають у:

  • режим дня;

  • уникнення переохолодження або перегріву;

  • регулярне та ретельне миття рук з милом;

  • використання індивідуальних предметів особистої гігієни;

  • користування носовою хусткою під час кашлю або чхання.

• Регулярним провітрюванням і прибиранням у дитячій кімнаті і житловому приміщенні в цілому.

• Загартовуванням дитячого організму.

• Профілактикою захворювань простудного характеру за допомогою спеціально призначених лікарських засобів.

 

У разі перших симптомів хвороби необхідно:

  • обмежити спілкування хворого з іншими членами сім’ї;

  • звернутися за допомогою до фахівця;

  • не відправляти дитину в школу або дитячий сад.

 
Пам’ятайте, раннє розпізнавання небезпечних ознак є надзвичайно важливим. Саме тому для постановки діагнозу необхідно звернутися до лікаря, який призначить лікування та буде контролювати стан вашого здоров’я чи здоров’я вашої дитини.

Шановні батьки!

      У Вас з’явилась можливість знайти відповіді на актуальні питання щодо підготовки дітей до навчання у школі.  В дистанційній формі працюють вихователі, керівник ЗДО. 

     Якщо  є у Вас питання можете звернутися за телефоном:

  0500536137 - Ніконова Н.Б( керівник)

  0505976999- Бородіна Г.О ( вихователь)

  0994867780- Савченко М.Г.(вихователь)