2023/2024 навчальний рік

 Навчальний процес  у 2023/2024 навчальному році в КЗ " Троїцький ЗДО"  відбувається  за освітньою програмою " Дитина" від 2 до 7 та Базовим компонентом Дошкільної освіти, річного плану на2022/2023 навчальний рік, за дистанційною формою з 01.09.2023 року


Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році

 

Лист МОН № 1/12038-23 від 14.08.23 року

З метою упорядкування літератури, що рекомендується для використання в закладах освіти, Міністерство освіти і науки України надало переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році (лист МОН від 14.08.2023 № 1/12038-23). 

   До переліку увійшли:
   •   навчальна література та програми, рекомендовані для використання у закладах дошкільної освіти; (https://goo.gl/17YmaJ);

Діагностика, моніторингові дослідження.

Вивчення роботи та професійної компетентності педагогів

 

Зміст роботи

Форма відображення

Вид контролю

Термін проведення

Відповідаль-

ний

1

 

Готовність до нового навчального року.

довідка, наказ

 

підсумко-вий

05.09-09.09

керівник

2

Робота щодо вивчення правил дорожнього руху та ОБЖ.

картка аналізу

оператив-ний

2 тиждень

керівник

3

Організація ранкової  зустрічі та підготовка до робочого дня.

картка аналізу

оператив-ний

протягом місяця

Вересень

2023

керівник

 

4

 

Проведення   

ранкової      

гімнастики.

картка аналізу

 

оперативний

 

протягом місяця

Жовтень

2023

керівник

 

 

5

Зміст та якість  

планування.

картка

аналізу

оперативний

протягом місяця

Жовтень

2023

керівник

 

 

 

6

 

 

 

Організація   

заняття    

з розділу програми   

«Мовлення  

 

дитини».

картка

аналізу

попереджу-

вальний

протягом місяця

Листопад

2023

керівник

 

7

Професійна майстерність вихователів, які атестуються.

картка аналізу

оператив-ний

до березня

керівник

 

8

Ведення  вихователями  ділової  документації.

картка аналізу

оператив-ний

протягом місяця

Листопад

2023

керівник

 

9

Організація та проведення заняття з фізичного розвитку.

картка

аналізу

оператив-ний

протягом місяця

Грудень

2023

керівник

 

10

Аналіз реалізації формування основ національної свідомості дошкільників.

довідка до педради

тематичний

Грудень

2023

керівник

 

11

 

Організація занять з художньо-продуктивної діяльності.

картка аналізу

 

оперативний

протягом місяця

Січень

2024

керівник

 

12

Готовність вихователів до організованої навчально-пізнавальної діяльності дітей.

картка аналізу

вибірковий

протягом місяця

Січень

2024

керівник

 

13

 

 

Аналіз проведення музичного заняття.

картка аналізу

попереджувальний

протягом

місяця

Січень

2024

 

керівник

 

14

Організація спостереження.

картка аналізу

вибірковий

протягом місяця

Лютий

2024

керівник

 

15

Організація трудової діяльності дітей.

картка аналізу

оперативний

протягом місяйця

Лютий

2024

керівник

 

16

Аналіз реалізації формування культури українського мовлення між учасниками освітнього процесу.

довідка до пед. ради

 

 

тематичний

 

Протягом року

Вересень2023

Березень

2024

керівник

 

17

Аналіз логіко-математичної діяльності.

 

картка аналізу

попереджу-вальний

протягом

місяця

Березень

2024

керівник

 

18

Організація театралізованої діяльності дошкільників (ігор-драматизацій) .

картка аналізу

 

оператив-ний

 

 

протягом

місяця

Квітень

2024

керівник

 

19

Аналіз мовленнєвого розвитку дошкільників.

 

картка аналізу

оператив-ний

протягом місяця

Квітень

2024

 

 

керівник

 

20

Аналіз проведення спостереження.

картка аналізу

 

епізодич-ний

 

протягом місяця

Травень

2024

керівник

 

21

Аналіз пізнавальної активності дітей на занятті.

 

картка аналізу

оперативний

протягом місяця

Травень

2024

керівник

 

22

Опрацювати картки самоаналізу вихователів

 

Довідка до пед..ради

 

Травень

2024

керівник

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Робота з кадрами.

Наради при завідуючій закладом дошкільної освіти.

  Педагогічні ради

2023/2024 навчальний рік

 

№ п/п

Термін прове-дення

Порядок денний

Форма обговорення питання

Відпові-дальні

Відмітка про виконання

1

2

3

4

5

6

Нарада №1

« Завдання педагогічного колективу на 2023/2024 н. р.»

1

серпень 2023 р.

 Аналіз виконання рішень попередньої педагогічної ради

міні-доповідь

вихователі

 

2

 

 

Аналіз роботи закладу дошкільної освіти в літній оздоровчий період 2023 року

 

 інформація

. завідувач

 

3

 

 Презентація річного плану, робочого навчального плану, освітньої програми  ЗДО на 2023-2024н.р. пріоритетні завдання. Затвердження плану роботи на новий навчальний рік

 

 

 круглий стіл

. завідувач

 

4

 

Вибір парціальної  програми, за якою буде працювати ЗДО в 2023-2024н.р.

голосування

. завідувач

 

5

 

Затвердження форм планування освітнього процесу, режиму дня та розкладу занять.

інформація

. завідувач

 

.6

 

 

 

Ознайомлення педагогів з планом атестації та проходженням курсової перепідготовки

інформація

. завідувач

 

7.

 

 Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗДО  за напрямом». Фахова діяльність педагогічних працівників»

Доповідь

 

завідувач

 

8.

 

Ознайомлення педагогів з листом Міністерства економіки України від  19.10.2021    № 755-21 « Про затвердження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти»,

Доповідь

завідувач

 

Нарада №2

«Формування патріотичної свідомості дітей засобами народознавства»

1

листопад 2023р.

 Аналіз виконання рішень попереднього засідання педагогічної ради.

інформація

завідувача

 

2

 

 Формування патріотичної свідомості дітей засобами народознавства.

 доповідь

завідувач

 

3

 

Виховання свідомого громадянина з почуттям патріотизму та поваги до суспільно державних цінностей. Правове виховання дошкільників.

 круглий стіл

вихователі

 

4

 

Презентація методичних посібників з патріотичного виховання.

презентація

вихователі

 

Нарада №3

«Зміцнення здоров'я дошкільників засобами фізичного виховання»

1

Лютий 2024р.

 Аналіз виконання рішень попереднього засідання педагогічної ради.

інформація

завідувач

 

2

 

 Про взаємозв’язок фізичного та психічного, соціального здоров'я дошкільника. Вплив фізкультурно-оздоровчої роботи на його зміцнення.

доповідь

завідувач ЗДО

 

3

 

 Про результати тематичного вивчення «Стан організації фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО»

  довідка

завідувач

 

Нарада №4

Про підсумки роботи дошкільного закладу в 2023/2024 н.р.

1

травень 2024р.

 Аналіз виконання рішень попереднього засідання педради.

інформація

Керівник

 

2

 

Аналіз результатів освітньої та методичної роботи за минулий рік та основні педагогічні проблеми і завдання педагогічного колективу на 2024-2025 н.р.

звіт

 

Керівник

 

 

 

3

 

Про стан роботи щодо  формування мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку.

 довідка

Керівник

 

4

 

Про психологічну готовність старших дошкільників до навчання в школі.

інформація

Керівник

 

5

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий мікрофон: запитання, точка зору, пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховної, методичної роботи в ЗДО в наступному навчальному році.

обговорення

 

 

 

 

Керівник

 

6

 

Організація роботи ЗДО у літній оздоровчий період:

 

Керівник

 

-          затвердження плану роботи ЗДО на літній період;

методичні рекомендації

Керівник

 

-          затвердження плану розваг на літній період.

обговорення

Керівник

 

7

 

 

Виставка методичних посібників з безпеки життєдіяльності дошкільників.

виставка

 

вихователі всіх груп

 

             

 

 

Виробничі наради

 

                   Порядок денний

 Термін

Відповід.

Викон.

І

1. Обговорення літньої оздоровчої компанії

2.Підготовка ЗДО до роботи в осінньо – зимовий період

3.Організація роботи з дітьми, які не охоплені дошкільною освітою

Вересень

2023

вихователь

завгосп

 

Керівник

 

ІІ

 

 

Грудень

2023

 Керівник

 

ІІІ

1. Стан матеріально - технічної бази дошкільного підрозділу

2. Обговорення питання щодо дотримання протипожежного режиму в дошкільному закладі

Березень

2024

Керівник

 

ІY

1.Обговорення виконання плану роботи з наступності дошкільного закладу  та початкової школи

2.Затвердження плану роботи на літній

оздоровчий період

Травень

2024

Керівник

 

                                  

6. Підвищення рівня педагогічної майстерності

№п/п

Тема заходу

Форма роботи

Термін

Відповідальні

Від.про викон.

1

2

3

4

5

6

1

 Створити умови щодо підвищення професійної майстерності через самоосвіту

щоденники самоосвіти

з вересня 2023

Керівник

 

2

 Надати методичну допомого з самоосвіти та підбору відповідної методичної та наукової літератури.

методичний кабінет

З вересня 2023р..

 

Керівник

 

3

Обговорення новинок методичної літератури, періодичних видань, журналів: «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Дитячий садок», «Методична скарбничка»,тощо.

круглий стіл (бесіди)

1 раз на місяць

 

Керівник

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Провести діагностування вихователів з метою виявлення рівня педагогічної майстерності.

Анкетування

травень 2024р.

 

Керівник

 

 

 

 

6

Здійснювати індивідуальні консультування педагогів з метою підвищення ефективності педагогічної діяльності.

консультування

 

 

 

протягом року

 

Керівник

 

8

Затвердити на першій педраді 2023/2024н.р. навчальний план педагогічного процесу та Програми за якою буде працювати дошкільний заклад

Педрада

серпень 2023р.

 

Керівник

 

 

 

 

 

 

 

9

Забезпечити функціонування систему обліку особистих досягнень вихованців у засвоєні навчального матеріалу.

контрольні зрізи знань

протягом року

 Керівник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Самоосвітня діяльність педагогів

№ п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відпові-

дальний

Примітки щодо виконання

1

2

3

4

5

 1.

 

 

 

 Вивчати нормативні документи з питань навчання та виховання на нарадах при директорі.

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчати зміст, методичні рекомендації, наукові коментарі  та практичні матеріали для роботи за програмою «Дитина» та з питань освіти сталого розвитку для дошкільників.

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

Приймати участь у дослідно-експериментальній роботі.

 

Протягом року

 

 .

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

Систематично опрацьовувати нову методичну та періодичну літературу з метою використання нових ідей, інноваційних технологій виховання та навчання, педагогічної спадщини у практичній діяльності.

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

Поглиблено працювати та накопичувати, систематизувати теоретичний та практичний матеріал з обраної науково-методичної роботи.

Протягом року

 

 

 

 

 

 


 ВНУТРІШНЯ СИСТЕМА - ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ     

Обов’язкові етапи формування внутрішньої системи забезпечення якості:

1. Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

2. Забезпечення функціонування цих компонентів;

3. Самооцінювання освітніх та управлінських процесів закладу освіти для їх подальшого вдосконалення.

Процедура розроблення та затвердження Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти має пройти такі етапи:

1. Створення робочої групи.

2. Розроблення проекту Положення.

3. Попереднє обговорення проекту Положення за участю представників педагогічного та , батьків.

4. Доопрацювання проекту Положення (у разі наявності обґрунтованих і доцільних пропозицій і зауважень).

5. Схвалення Положення педагогічною радою закладу освіти.

6. Ознайомлення учасників освітнього процесу зі стратегією (політикою) забезпечення якості освіти та процедурами її втілення.

7. Оприлюднення Положення на вебсайті закладу освіти, а в разі відсутності – на вебсайті його засновника.

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти

1.Загальні положення

1.1.Внутрішня система забезпечення якості освіти (далі – ВСЗЯО) – це сукупність умов, процедур та заходів у закладі дошкільної освіти (далі – ЗДО), що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей раннього та дошкільного віку, сприяють різнобічному розвитку особистості. ВСЗЯО ЗДО розбудовується для спрямування та самооцінювання діяльності закладу щодо забезпечення якості освіти.

1.2.Положення про ВСЗЯО ЗДО розроблено з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про освіту»; Закону України «Про дошкільну освіту»; Національного стандарту України ДСТУ ІSO 9000:2015 (ISO 9000:2015, IDT) «Основні положення та словник термінів», затвердженого наказом Українського науково-дослідного і навчального центру проблем стандартизації, сертифікації та якості від 21.12.2015 № 203; наказу МОН України від 16.01.2020 р. № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти»; наказу ДСЯО від 30.11.2020 р. № 01-11/71                     «Про                 затвердження     Методичних     рекомендацій        з                          питань формування                    внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти».

 

1.3.Формування ВСЗЯО у закладі відбувається з урахуванням таких етапів:

-визначення компонентів внутрішньої системи;

-забезпечення функціонування компонентів внутрішньої системи;

-самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу для їх подальшого вдосконалення.

 

1.4.Процес створення та реалізації ВСЗЯО ЗДО базується на таких принципах:

-гуманізм, демократизм, людиноцентризм, дитиноцентризм, – моральні принципи відношення до людини як до найвищої цінності; ідеї любові до людини лягають в основу педагогічної практики; вболівання за дитину, її здоров'я, внутрішній світ, життєві ситуації є справжнім виявом любові вихователя до вихованця;

-автономія закладу самостійність у визначення стратегії і напрямів розвитку закладу, виборі форм і методів організації освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим документам, Базовому компоненту дошкільної освіти;

-академічна доброчесність під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності учасники освітнього процесу з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень керуються сукупністю етичних принципів та правил, визначених ст.42 Закону України «Про освіту»;

-академічна свобода – педагогічні працівники мають право на свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі закладу (п.1 ст.54 Закону України «Про освіту»);

-гнучкість і адаптивність системи освітньої діяльності можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління якістю, отримувати зворотні зв'язки та різні комунікації; система освітньої діяльності змінюється під впливом сучасних тенденцій розвитку суспільства; підвищення здатності прогнозувати внутрішні та зовнішні ризики й можливості, а також реагувати на них;

-забезпечення якості освіти та освітньої діяльності, постійне вдосконалення освітньої діяльності – зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків або законних представників дітей; відповідність фактичних результатів освітньої

 

діяльності заявленим цілям, виявлення причин відхилень від означених цілей; забезпечення відповідності змінам у освітній сфері, створення нових можливостей;

-цілісність системи управління якістю освіти взаємопов’язаність всіх компонентів,процесів діяльності закладу, які функціонують як цілісна система;

-забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності – розвиток інклюзивного середовища, забезпечення розумного пристосування.

-державно-громадське управління – дієві відносини,     зважена взаємодія з представниками громади міста, громадськими організаціями на засадах взаємодопомоги; участь батьківської громадськості, органів самоврядування в управлінні закладом.

1.5.Метою стратегії (політики) забезпечення якості освіти в закладі є:

-гарантування якості дошкільної освіти;

-формування довіри громади до закладу;

-постійне та послідовне підвищення якості освіти.

Відповідальність за впровадження ВСЗЯО в закладі покладається на директора ЗДО.

1.6.Цілі (напрями) розбудови та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі:

-підвищення якості освітніх послуг;

-забезпечення довіри до результатів освітньої діяльності закладу;

-створення умов освітнього процесу, які забезпечують партнерство всіх його учасників;

-забезпечення постійного зворотного зв'язку від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, відзначення успішних практик та вчасне реагування на виявлені проблеми;

-прийняття обґрунтованих управлінських рішень, які спрямовані на підвищення якості освіти та освітньої діяльності;

-вдосконалення освітнього середовища, фахової діяльності педагогічних працівників, управлінських процесів закладу;

-забезпечення прозорості діяльності закладу і готовності до змін в інтересах учасників освітнього процесу.

2.Структура (компоненти) внутрішньої системи забезпечення якості освіти

2.1.Відповідно до частини 3 статті 41 Закону України «Про освіту» ЗДО визначає такі складові системизабезпечення якості освіти:

-політика та процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-система та механізми забезпечення академічної доброчесності в закладі;

-критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

-критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу;

-забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;

-забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;

-створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування (у разі потреби).

 

2.2.Зазначені компоненти ВСЗЯО утворюють чотири основні напрями освітньої діяльності закладу: 1.Освітнє середовище закладу.

2.      Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду. 3.Фахова діяльність педагогічних працівників закладу.

4.Управлінські процеси закладу.

3.                       Політика та процедури ВСЗЯО

3.1.  Стратегія (політика) забезпечення якості освіти закладу орієнтована на:

3.1.1.Партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії:

-налагодження конструктивної комунікації між учасниками освітнього процесу;

-розвиток взаємоповаги, вироблення позитивного доброзичливого ставлення та довірливих стосунків між учасниками освітнього процесу;

-забезпечення права вільного вибору;

-розвиток горизонтальної моделі співпраці (на основі рівноправності учасників освітнього процесу);

-забезпечення участі громадського самоврядування у вирішенні питань діяльності закладу;

-участь учасників освітнього процесу закладу у житті місцевої громади;

-розвиток соціального партнерства.

3.1.2.Створення в закладі комфортного (раціонального та безпечного) освітнього середовища, універсального дизайну (доступного, безпечного, розвивального, максимально придатного навколишнього середовища) та розумного пристосування, створення інклюзивного середовища (за потребою):

-моніторинг потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища;

-організація безбар’єрного простору (фізична можливість та зручність потрапляння до закладу, фізична безпека при пересуванні в ньому; можливість вільного отримання інформації про заклад і освітні послуги, що надаються);

-реалізація просвітницьких заходів щодо формування толерантності, неупередженості та недопущення дискримінації;

-облаштування ресурсної кімнати;

-створення комплексної системи заходів із супроводу дитини з ООП (індивідуальні програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами, корекційно-розвивальні заняття);

-налагодження роботи команди психолого-педагогічного супроводу тощо.

3.1.3.Недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню):

-розроблення та оприлюднення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі;

-створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу;

-розроблення та оприлюднення порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі

 

освіти;

-розроблення та оприлюднення порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальності осіб, причетних до булінгу тощо;

-створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування);

-повідомлення підрозділам Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу в закладі освіти.

3.1.4.Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу:

-нормативно-правове забезпечення (ліцензія на провадження освітньої діяльності, статут закладу, стратегія розвитку, річний план роботи, положення про           ВСЗЯО, протоколи педрад, книги наказів, журнали вхідної і вихідної документації, особистого прийому, звернень);

-кадрове забезпечення (кадровий склад відповідно до штатного розпису, особові справи працівників, система матеріального та морального заохочення, плани підвищення       кваліфікації педпрацівників, атестаційні матеріали, матеріали з ТБ та охорони праці тощо);

-навчально-методичне забезпечення (освітня програма, розклад занять,   журнали, освітні ресурси);

-матеріально-технічне забезпечення (територія, приміщення закладу, персональні комп’ютери, інтернет, робочі місця для педпрацівників, туалет тощо).

3.1.5.Сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників:

-створення умов для постійного     підвищення кваліфікації працівників закладу;

-забезпечення умов для інноваційної роботи в закладі (розроблення/адаптація, впровадження освітніх технологій, експериментальна робота);

-сприяння участі педагогічних працівників у реалізації   освітніх проектів;

-сприяння участі педагогічних працівників в експертній діяльності;

-організація методичної взаємо-підтримки та обміну досвідом (консультації, навчальні семінари, майстер-класи, конференції тощо);

-взаємовідвідування занять, наставництво, публікації тощо;

-забезпечення умов для чергової та позачергової атестації педагогічних працівників

3.1.6.Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом:

-сучасна мережа Інтернет;

-технічне забезпечення (комп’ютерне, мультимедійне обладнання, цифрові засоби: проектор, фотокамера, проекційний екран, інтерактивна дошка тощо);

-ліцензовані програмні продукти, електронні освітні ресурси;

-єдиний інформаційний простір закладу (можливість спільного використання суб'єктами освіти наявних у системі електронних ресурсів, системи електронного документообігу в закладі);

-доступ до наявних освітніх веб-ресурсів (сайти педагогів, сайт закладу);

-інформаційні ресурси освітнього призначення (бази даних про вихованців та/або працівників закладу, інформаційні системи, програмне забезпечення, засоби зв'язку, комп'ютерні та телекомунікаційні мережі тощо).

3.1.7.  Забезпечення академічної доброчесності (система та механізми) – визначене у розділі 4 цього Положення.

 

3.2.Застосування системи внутрішнього моніторингу та самооцінювання для відстеження та коригування результатів освітньої діяльності:

3.2.1.Внутрішні моніторингиможуть проводитися для відстеження стану освітньої діяльності, якості надання освітніх послуг, ефективності управлінських процесів.Механізм підготовки та проведення моніторингу визначається Порядком проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/344371. Для проведення моніторингу обов’язковими є розроблення його програми та оприлюднення його результатів на вебсайті закладу. Рівень якості освітньої та управлінської діяльності визначається за вимогами/правилами та напрямами.

Для оцінювання виконання (вимірювання) вимог/правил слугують:

-критерії (підстави для оцінювання);

-індикатори (показники, що відображають стан об’єктів спостереження, їх якісні або кількісні характеристики);

-методи збору відповідної інформації, яка підлягає аналізу та оцінюванню.

3.2.2.Організація самооцінювання передбачає:

-збір та аналіз інформації, отриманої під час спостереження, опитування та вивчення документації;

-узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу;

-обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу (Додаток 1).

3.2.3.Напрями оцінювання (відповідно до наказу ДСЯО від 30.11.2020 року № 01-11/71 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти»):

·        освітнє середовище закладу (безпечність та раціональність облаштування території закладу, стан приміщення закладу, дотримання повітряно- теплового режиму, стан освітлення, прибирання приміщень, архітектурна доступність території та приміщень будівлі, дотримання питного режиму, створення освітнього середовища, вільного від будь яких форм насильства та дискримінації, формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору тощо);

·        здобувачі дошкільної освіти, забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду (наявність затвердженої освітньої програми, формування компетентностей відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі, упровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу (гуртки, студії) тощо);

·        фахова діяльність педагогічних працівників (використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, узгодження педрадою форм і видів планів педагогів, ефективне планування педагогами своєї діяльності та якість організації освітнього процесу, урізноманітнення форм і методів освітнього процесу, методичне забезпечення закладу, постійне підвищення професійного рівня фахової майстерності педагогічних працівників, налагодження співпраці з батьками та працівниками закладу тощо);

·        управлінські процеси закладу освіти (стратегія розвитку закладу, здійснення річного планування відповідно до стратегії, моніторингу виконання

поставлених цілей та завдань, формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм, ефективність кадрової політики, забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників, організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою, формування та забезпечення політики академічної доброчесності тощо).

 

3.2.4.Періодичність                                  оцінювання:

-   Щорічне самооцінювання діяльності закладу здійснюється за блоковою системою аналізування, використовуючи розділи річного плану;

-періодичне комплексне самооцінювання перед щорічним звітуванням директора (за потребою);

-комплексне самооцінювання перед початком роботи щодо розроблення програми розвитку ЗДО, як стратегічного документа (один раз на 5 років).

3.2.5.Відповідальність за оцінювання:

-відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є директор закладу;

-для забезпечення вивчення та оцінювання внутрішньої системи за певним напрямом створюється відповідна робоча група, до складу якої можуть входити працівники закладу, представники батьківської та місцевої громади.

3.2.6.Методи збору інформації, інструменти та джерела отримання інформації:

-аналіз документів (статут, стратегія розвитку, річний план роботи, освітня програма, положення про ВСЗЯО, протоколи педрад, книги наказів, журнали вхідної і вихідної документації, особистого прийому, звернень, штатний розпис, атестаційні матеріали, фінансові документи, план підвищення кваліфікації педпрацівників, кількісно-якісний кваліфікаційний склад педагогічних працівників тощо);

-спостереження педагогічної діяльності (спостереження за проведенням занять, режимних моментів, занять гуртків тощо); спостереження за освітнім середовищем (санітарно- гігієнічні умови, стан та безпека території, майданчиків, приміщень, освітлення, водопостачання, харчування, медичний супровід, опалення тощо);

-опитування (анкетування учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, батьків);інтерв’ю (з педагогами, батьками);фокус-групи (з педагогічними працівниками, батьками).

3.2.7.Інструментарій методів збору інформації:

-пам’ятки для аналізу документів (щодо організації освітнього процесу; фінансування закладу освіти; кількісно-якісного складу педагогічних працівників тощо);

-анкети (для педагогічних працівників, батьків);

-бланки спостереження (за проведенням занять, гуртковою роботою, станом території, приміщень, систем, медичним супроводом тощо).

3.2.8.Рівні оцінювання освітніх і управлінських процесів:

-високий;

-достатній;

-вимагає покращення;

-низький.

3.2.9.Форми узагальнення інформації.

-аналітична довідка;

-письмовий звіт

-усний звіт;

-доповідна записка;

 

-інформація;

-акт тощо.

3.2.10.Управлінське рішення.

Управлінське рішення на основі аналізу отриманої інформації приймається у вигляді наказу, рішення педагогічної ради, рішення ради закладу, рішення загальних зборів, вказівки (усного розпорядження), усного, письмового доручення, інструкції тощо і спрямоване на вдосконалення якості освіти в закладі.

4.Забезпечення академічної доброчесності (система та механізми):

-розроблення за участі учасників освітнього процесу, схвалення педрадою та оприлюднення положення (кодексу, правил) про академічну

доброчесність в закладі;

-інформування учасників освітнього процесу про принципи, систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

-реалізація передбачених положенням заходів із запобігання академічної недоброчесності в закладі;

-забезпечення вжиття передбачених положенням заходів академічної відповідальності за порушення академічної доброчесності.

4.1.Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає

-посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

-дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

-надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність;

-об’єктивне оцінювання результатів освітнього процесу.

4.2.За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладу можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

-відмова в присвоєнні кваліфікаційної категорії;

-позбавлення присвоєної кваліфікаційної категорії;

-відмова в присвоєнні педагогічного звання;

-позбавлення присвоєного педагогічного звання;

-позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

5.  Напрями, вимоги, критерії та індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Напрями оцінювання освітніх і управлінських процесів, внутрішньої системи забезпечення якості освіти визначені у п.3.2.3 цього Положення. Вимоги, критерії та індикатори оцінювання визначені у Додатку 2 до цього Положення відповідно до наказу ДСЯО «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти».

6.  Механізм та процедури оцінювання освітніх та управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти (Додаток 1)

 

Механізм та процедури реалізації ВСЗЯО передбачають здійснення періодичного оцінювання за напрямами оцінювання відповідальними посадовими особами і представниками громадських структур закладу на основі визначених методів збору інформації та відповідного інструментарію. Отримана інформація узагальнюється, відповідний компонент оцінюється, після чого зазначені матеріали передаються адміністрації закладу для прийняття відповідного управлінського рішення щодо удосконалення якості освіти в закладі.

Періодичність оцінювання, відповідальність за оцінювання, методи збору інформації, інструментарій, рівні оцінювання, форми узагальнення інформації, управлінське рішення визначені у п. 3.2.4 – 3.2.10. цього Положення.

7.  Заключні положення

7.1.  Учасники освітнього процесу мають знати вимоги Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти ЗДО.

7.2.  Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.

7.3.Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів педагогічного колективу, які забезпечують ознайомлення з ним батьків здобувачів дошкільної освіти в обов’язковому порядку.

7.4.Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти ЗДО схвалюється педагогічною радою, затверджується та вводиться в дію наказом директора.

7.5.  Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені рішенням педагогічної ради за поданням будь-якого учасника освітнього процесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

16.Діагностика, моніторингові дослідження.

Вивчення роботи та професійної компетентності педагогів

 

Зміст роботи

Форма відображення

Вид контролю

Термін проведення

Відповідаль-

ний

1

 

Готовність до нового навчального року.

довідка, наказ

 

підсумко-вий

05.09-09.09

керівник

2

Робота щодо вивчення правил дорожнього руху та ОБЖ.

картка аналізу

оператив-ний

2 тиждень

керівник

3

Організація ранкової  зустрічі та підготовка до робочого дня.

картка аналізу

оператив-ний

протягом місяця

Вересень

2023

керівник

 

4

 

Проведення   

ранкової      

гімнастики.

картка аналізу

 

оперативний

 

протягом місяця

Жовтень

2023

керівник

 

 

5

Зміст та якість  

планування.

картка

аналізу

оперативний

протягом місяця

Жовтень

2023

керівник

 

 

 

6

 

 

 

Організація   

заняття    

з розділу програми   

«Мовлення  

 

дитини».

картка

аналізу

попереджу-

вальний

протягом місяця

Листопад

2023

керівник

 

7

Професійна майстерність вихователів, які атестуються.

картка аналізу

оператив-ний

до березня

керівник

 

8

Ведення  вихователями  ділової  документації.

картка аналізу

оператив-ний

протягом місяця

Листопад

2023

керівник

 

9

Організація та проведення заняття з фізичного розвитку.

картка

аналізу

оператив-ний

протягом місяця

Грудень

2023

керівник

 

10

Аналіз реалізації формування основ національної свідомості дошкільників.

довідка до педради

тематичний

Грудень

2023

керівник

 

11

 

Організація занять з художньо-продуктивної діяльності.

картка аналізу

 

оперативний

протягом місяця

Січень

2024

керівник

 

12

Готовність вихователів до організованої навчально-пізнавальної діяльності дітей.

картка аналізу

вибірковий

протягом місяця

Січень

2024

керівник

 

13

 

 

Аналіз проведення музичного заняття.

картка аналізу

попереджувальний

протягом

місяця

Січень

2024

 

керівник

 

14

Організація спостереження.

картка аналізу

вибірковий

протягом місяця

Лютий

2024

керівник

 

15

Організація трудової діяльності дітей.

картка аналізу

оперативний

протягом місяйця

Лютий

2024

керівник

 

16

Аналіз реалізації формування культури українського мовлення між учасниками освітнього процесу.

довідка до пед. ради

 

 

тематичний

 

Протягом року

Вересень2023

Березень

2024

керівник

 

17

Аналіз логіко-математичної діяльності.

 

картка аналізу

попереджу-вальний

протягом

місяця

Березень

2024

керівник

 

18

Організація театралізованої діяльності дошкільників (ігор-драматизацій) .

картка аналізу

 

оператив-ний

 

 

протягом

місяця

Квітень

2024

керівник

 

19

Аналіз мовленнєвого розвитку дошкільників.

 

картка аналізу

оператив-ний

протягом місяця

Квітень

2024

 

 

керівник

 

20

Аналіз проведення спостереження.

картка аналізу

 

епізодич-ний

 

протягом місяця

Травень

2024

керівник

 

21

Аналіз пізнавальної активності дітей на занятті.

 

картка аналізу

оперативний

протягом місяця

Травень

2024

керівник

 

22

Опрацювати картки самоаналізу вихователів

 

Довідка до пед..ради

 

Травень

2024

керівник

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад

«Троїцький    заклад дошкільної  освіти ( ясла - садок) Олексіївської сільської ради»

вул. Садова, буд.2а, с. Троїцьке, Лозівський район, Харківська область 64113 

E-mail zdo_ troitsky@ukr.net, код ЄДРПОУ 42574304

План заходів з національно-патріотичного виховання дошкільників в  КЗ «Троїцький ЗДО» на 2023-2024 н.р.

Заходи

Термін

Відповідальний

1

Проведення тематичного тижня « День прапора, День незалежності України»( відео матеріали, бесіди)

Серпень

 вихователь старшої

групи

2

Тематичні заняття на тему «Україна – моя Батьківщина

Вересень

вихователі

3

День козацтва. Відео – заняття для дошкільнят

Жовтень

Вихователі

4

Педагогічна рада на тему: « Морально- патріотичне виховання – важливий аспект розвитку духовного потенціалу дошкільника»

Листопад

Завідувач

5

Консультація для педагогів «Ознайомлення дошкільників з традиціями та побутом українського народу»

Листопад

Завідувач

6

Поповнення інформації на сайті ЗДО «Національно- патріотичне виховання»

щомісячно

Завідувач

7

Проведення Андріївських вечорниць, свято Миколая, новорічних та Різдвяних свят

Грудень-Січень

Музичні керівники, вихователі всіх груп

8

Консультації для батьків на тему: «Виховання патріотичних почуттів у дошкільників»

Лютий

Вихователі

9

Консультація для вихователів «Використання зразків народного мистецтва у роботі з дітьми»

Лютий

Завідувач

10

Проведення заходів з нагоди дня народження Т.Г. Шевченка

Березень

Музкерівник,

вихователі

11

Виставка дитячих робіт на тему: «Великодні писанки»

Квітень

Вихователі

12

Виставка дитячих малюнків на тему: «Мій рідний край»

Червень-Серпень

вихователі

13

Музична розвага « Ой на Івана, та й на Купала»

Липень

Музичний керівник

14

Тематичні заняття з національно-патріотичного виховання

Протягом року, щомісяця

Вихователі

 

Завідувач          Наталя НІКОНОВА

 

 

Комунальний   заклад

« Троїцький заклад дошкільної освіти  ( ясла- садок)

Олексіївської сільської ради»

Вул. Садова,буд.2а, с.Троїцьке, Лозівський район, Харківська область

64113  E-mail zdo_troitsky@ukr.net, код ЄДРПОУ 42574304

 

Інформація про програмне та навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в 

____КЗ « Троїцький ЗДО»__  у 2023/2024 н.р.

 

Територіальна громада

Назва ЗДО

Комплексні, спеціальні програми

Парціальні програми (схвалені МОН України, регіональні)

1

2

3

4

Олексіївська  територіальна громада

КЗ « Троїцький ЗДО»

(Базовий компонент, програма «Дитина», «Методичні  рекомендації»)

Київ- 2020

Програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку» Казкова фізкультура»

 

Парціальна  програма   "«Вчимося жити разом», автори Піроженко Т.О., Хартман О.Ю.

Парціальна програма "Україна моя- Батьківщина", автори О.Каплуновська

І.Кичата

Ю.Палець

 

Завідувач _________Наталя  НІКОНОВА

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

                                                                                                                                                                           Додаток  2

                                                                                           
 

 

Комунальний   заклад

« Троїцький заклад дошкільної освіти  ( ясла- садок)

Олексіївської сільської ради»

Вул. Садова,буд.2а, с.Троїцьке, Лозівський район, Харківська область

64113  E-mail zdo_troitsky@ukr.net, код ЄДРПОУ 42574304

 

                                        Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в старших групах:

                                                                          2023/2024 навчальний рік

Які використовуються робочі зошити

Назва  автора

Видавництво

Рік  надання грифу

1

Логіко- математична палітра.

Робочий  зошит  для   дітей старшого дошкільного  віку.

 

Старченко В.В.

Мандрівець

Лист ПТЗО від 08.11. 2019 № 21.1/12-Г- 1051

 

 

2

Пам’ять, увага, мислення. Робочий зошит  ( від 5 років)                       

Федієнко В. Волкова Ю.

Школа

Лист ІМЗО від 04.05.2018 № 22.1/12-Г-234

 

 

Завідувач__________Наталя  НІКОНОВА